"מרהיב ואצילי": הכוח יצא לסיור בג'נין וגילה את הציפור היפהפייה לצד גדר המערכת

במהלך סיור של גדוד התותחנים סמוך לגדר המערכת בגזרת ג'נין, מצאו הלוחמים אוח כשכנפו פצועה. לאחר יצירת קשר עם רשות הטבע והגנים, העוף הדורס חולץ. "אנו גאים לשמור על המדינה שלנו וגם על בעלי החיים שלנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/05/24 14:41 יד באייר התשפד

"מרהיב ואצילי": הכוח יצא לסיור בג'נין וגילה את הציפור היפהפייה לצד גדר המערכת
אוח, צילום: Kletr,Shutterstock

ביום שישי האחרון, אחר הצהריים, סיור של גדוד תותחנים פגש בפרחון אוח פצוע בכנף מקפץ קרוב מאוד לגדר המערכת שבין ג'נין לאום אל פחם. פרחון האוח נעלם בתוך שיח והכוח דיווח על המקרה למפקדת הפלוגה עמית.

עמית יצרה קשר עם מוקד רשות הטבע והגנים שהקפיץ את עמית אלמוג מתנדב ה"חיבולנס" של רשות הטבע והגנים. הכוח המסייר חזר לחפש את פרחון האוח ורק לאחר כשעה הוא נמצא מתחבא מתחת לעץ במדרון בגובה של כעשרים מטרים.

עמית גיל מ"פ גדוד 334 של התותחנים: "במהלך סיור מבצעי מצאו הלוחמים אוח פצוע בצידי הכביש. לאחר שחברנו לרשות הטבע והגנים שמחנו בסוף לראות שהאוח נתפס ונמצא במצב טוב עם פציעה קלה. אנו גאים לשמור על המדינה שלנו וגם על בעלי החיים שלנו".

עמית אלמוג מתנדב הרשות הגיע לנקודה מלווה בכוחות צה"ל ובשיתוף פעולה הוכנס הפרחון על ידי החיילים לכלוב מתחת לצוק והועלה למעלה עם חבל. הפרחון נבדק על ידי המתנדב וסבירות גבוהה שישוב לטבע לאחר טיפול בחזרה אל משפחתו.

עמית והאוח

עמית והאוח צילום: עמית אלמוג רשות הטבע והגנים

עמית אלמוג , מתנדב רשות הטבע והגנים: "שיתוף הפעולה בין רט"ג לצה"ל הוביל להצלת בעל חיים מרהיב ואצילי, מרגש לקחת חלק בארוע כזה. יחד הצלחנו להציל פרחון אוח פצוע. גם בימי מלחמה אפשר לשמור על הטבע ולדאוג לחיות הבר".

ברשות הטבע והגנים מוסיפים כי האוח העיטי הוא מין אוח שתפוצתו העיקרית היא באירופה ובאסיה והוא דורס הלילה הגדול ביותר בישראל. כמו מרבית העופות הדורסים הגורמים המאיימים על אוכלוסייתו הם התחשמלויות, הרעלות, ציד וחמיסת קינים, הרס ושינוי בתי הגידול. מזונו של האוח מגוון ואינו בוחל כמעט בשום טרף. בין היתר הוא צד ארנבים, צבים, עופות קטנים וקיפודים.