אמיר אוחנה: "מדינת ישראל לא הייתה שם ב-7 באוקטובר כמו שציפינו"

יו"ר הכנסת עלה לנאום את הנאום המקוצר בטקס המשואות והתנצל בראש ובראשונה בפני החטופים וביקש מהם לא לאבד תקווה. בהמשך דיבר על המחלוקות בעם ואמר: ירושלים ותל אביב יצטרכו להיפגש במחלף שער הגיא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/05/24 20:21 ה באייר התשפד

אמיר אוחנה: "מדינת ישראל לא הייתה שם ב-7 באוקטובר כמו שציפינו"
יו"ר הכנסת אמיר אוחנה | טקס המשואות, צילום: צילום מסך, ערוץ הכנסת

לאחר מריבה פומבית וממושכת עם שרת התחבורה, יושב ראש הכנסת אמיר אוחנה נשא הערב (ב') נאום בטקס המשואות הממלכתי בהר הרצל. הוא קרא לחטופים ואמר "יום העצמאות לא שלם בלעדיכם. לא נתייאש ולא נחדל, בבקשה אל תאבדו את התקווה". עוד הוא הודה: "מדינת ישראל לא הייתה שם ב-7 באוקטובר כפי שכולנו ציפינו שתהיה". אך, האו המשיך, המדינה מנסה מאז לפצות על כך.

ירושלים ותל אביב תצטרכנה להיפגש במחלף שער הגיא

"היה לנו קשה גם לפני שבעה באוקטובר. אחים נגד אחים. ייחסנו כוונות זדון אלה לאלה. אך נדמה שאז, עם פרוץ המלחמה, הצלחנו להתאחד ולדכא את הנגיף. עם ישראל התייצב במלוא הדרו, התעלה לגודל השעה – הניח למחלוקות – התאחד ונלחם. מילואימניקים ואזרחים, מתנדבות ומתנדבים. כתף לצד כתף. ישראלים מכל המקומות ומכל הסוגים. חזרנו אלה לאלה. אולם עוד לא השלמנו את המסע. אויבינו קיוו ועודם מקווים שהמריבה תחריף, עד שתהווה עבורם שעת כושר להתאחד ולהכות בנו בכל העוצמה ובכל הגזרות. אם לא נבלום את המגפה – זה עלול, חלילה, לקרות. כך קרה עם ביתנו השני. והמחיר – אלפיים שנות גלות, רדיפה, פרעות – שואה".

"כדי להיות ראויים לשומרים - נצטרך להיות עם ישראל. יחד, אלה למען אלה. נצטרך פחות לצעוק ויותר להקשיב, גם ליריבינו הפוליטיים. אלה גם אלה – הוכיחו כי מוכנים הם לחרף את נפשם למען מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית. ירושלים ותל אביב תצטרכנה להיפגש במחלף שער הגיא".

הוויכוח עם מירי רגב

כזכור, שרת התחבורה, מירי רגב, שאחראית גם על קיום טקסי יום העצמאות, החליטה על לבטל את את נאום יו"ר הכנסת בטקס הדלקת המשואות, לראשונה מאז קום המדינה בנימוק של חוסר זמן. השניים ניהלו שיחה קשה שבסיומה הודיע אוחנה לרגב כי אם הוא לא ינאם, הכנסת לא תשתתף בטקס. לפי דיווחים, השיחה בין השניים הסתיימה בטריקת טלפון ואוחנה הורה בתגובה למשמר הכנסת לנטוש באופן מיידי את החזרות לטקס. לבסוף הפלונטר נפתר ויושב ראש הכנסת הסכים לקצר את נאומו.