מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

דיווח: התנאי שדרש חמאס שהוביל לפיצוץ המשא ומתן

משלחת חמאס דרשה מישראל להכפיל את אורך ההפוגה בשלב הראשון של העסקה, וישראל סירבה מחשש שהדבר יוביל להפסקת אש קבועה. במקביל: כוחות צה"ל תוקפים ומחסלים חוליות מחבלים ברפיח | שורת אזעקות אל עבר עוטף עזה

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/05/24 09:08 ב באייר התשפד

דיווח: התנאי שדרש חמאס שהוביל לפיצוץ המשא ומתן
סינוואר ונתניהו, משא ומתן , צילום: קובי גדעון /לע"מ, פלאש 90. עבד רחים חטיב

השיחות על עסקת החטופים שהחלו השבוע בקהיר, במקביל לכניסה הישראלית לרפיח, נקטעו בפתאומיות אמש (ה'). המשלחות חזרו זו אחר זו למדינתן, וגורמים המעורים בפרטי המשא ומתן טענו אתמול כי סוגיית רפיח היא שמשפיעה על המשא ומתן. עם זאת, הבוקר דווח כי למעשה מקור המחלוקת בין חמאס לישראל היה אורך הפסקת האש.

על פי הדיווח שפורסם הבוקר ב-CNN, שלושה מקורות המעורים בפרטים טענו כי חמאס ביקש מישראל הפסקה בת 12 שבועות בשלב הראשון של העסקה, במקום ששת השבועות שהיו בהצעה המקורית. בישראל חששו כי הפסקה בסדר גודל כזה תוביל למעשה להפסקת הלחימה, וסירבו.

צה"ל תוקף ברפיח

אמש מסר גורם ישראלי כי הפערים בין ישראל לחמאס "בלתי ניתנים לגישור", וכי ישראל תוסיף לפעול ברפיח. כפי שדיווח דובר צה"ל הבוקר, הדבר אכן מתממש. במזרח רפיח כוחות אוגדה 162 ממשיכים לפעול, ביממה האחרונה לוחמי צוות הקרב של חטיבת גבעתי איתרו מספר פירי מנהרות תת קרקעיות במרחב.

צה"ל ברצועת עזה

צה"ל ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

במרחב מעבר רפיח בצידו העזתי לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401 חיסלו מספר חוליות מחבלים בקרבות פנים אל פנים ובסגירות מעגל מהאוויר. כלי טיס בהובלת חיל האוויר וחטיבת האש 215 תקפו מספר מרחבים ברפיח מהם שוגרו בימים האחרונים רקטות ופצמ"רים לעבר שטח ישראל ומעבר כרם שלום. במקביל שורת אזעקות בעוטף עזה, בעיקר אל עבר כרם שלום.


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368