מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"ממשלה אזרחית פלסטינית": התוכנית של נתניהו ליום שאחרי

בראיון שנמשך 45 דקות, חשף ראש הממשלה את תוכניתו ליום שאחרי בעזה, תקף את מדינות העולם שמבקרות את ישראל, הסביר את החשיבות של הפעולה ברפיח, ולקח חלק מהאחריות למחדל: "מחשיב את עצמי - ואת כולם לחלק מהכישלון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/05/24 07:25 ב באייר התשפד

"ממשלה אזרחית פלסטינית": התוכנית של נתניהו ליום שאחרי
נתניהו, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין הלילה (ו') לתוכניתו של הפסיכולוג האמריקאי, ותומך ישראל, ד"ר פיל. במהלך הראיון שארך כ-45 דקות נגע נתניהו בנושאים רבים, ביניהם רפיח ואמברגו הנשק של ביידן, וכן לקח אחריות חלקית על מחדל ה7 באוקטובר.

"נצטרך שתהיה שם ממשלה אזרחית, בידי פלסטינים שלא מחויבים להשמדתנו" אמר נתניהו כשנשאל על היום שאחרי בעזה. "תקוותי היא שהדבר יקרה בעזרת מדינות כמו איחוד האמירויות וערב הסעודית, שרוצות לראות שלום ויציבות, אבל אנחנו נמשיך לרדוף את המחבלים - כי אני לא רואה מישהו אחר שעושה זאת במקומנו".

"אני מחשיב את עצמי - ואת כולם לחלק מהכישלון"

היום שאחרי המלחמה נוגע מבחינתו של נתניהו גם לשאלת האחריות והתחקיר: "אנחנו נצטרך לתת הסבר יסודי אחרי המלחמה. זה משהו שחייב לעשות, אבל אני חושב שכרגע המטרה היא לנצח - אין תחלופה לכך. היו כשלים, בוודאות. קודם כל האחריות הראשונה של הממשלה היא להגן על האנשים - חייבים להודות בזה. אני מחשיב את עצמי ואת כולם לחלק מהכישלון הזה, ואנחנו עוד נבחן את הכישלון המודיעיני והצבאי. הדבר החשוב הוא לוודא שלא יהיה לנו עוד כישלון - שלא נשלים את השמדת חמאס. לכן אני מרוכז עכשיו בהשגת הניצחון".

אמברגו הנשק של ביידן מטריד רבים. שעות ספורות לאחר תגובתו הרשמית הראשונה, נתניהו פונה לנשיא ארצות הברית ולקהילה הבינלאומית בתוכחה: "אתם לא יכולים לדבר על זכותה של ישראל להגנה עצמית ואז להתנגד למלחמתה בחמאס. ישראל עושה ככל שביכולתה כדי לא לפגוע באזרחים. אם לא נשמיד את חמאס - המחבלים יעלו מהמנהרות, ישתלטו על עזה ויבצעו שוב את טבח 7 באוקטובר כמו שהם הצהירו שוב ושוב".

מכיר את ביידן יותר מ-40 שנה - מקווה שנתגבר על המשבר

לגבי הביקורת העולמית על רפיח אמר נתניהו: "השמדנו 20 גדודים של חמאס, נשארו עוד 4 ברפיח. הם יעשו זאת שוב, לכן אנחנו צריכים להשמיד אותם. רק תדמיין", אמר נתניהו לד"ר פיל, "מה היה קורה אם בעלות הברית היו מגיעות לגרמניה אחרי זוועות הנאצים ולא משלימות את העבודה - ההיסטוריה הייתה שונה. אם ישראל צריכה לעמוד לבד - נעמוד לבד. אני גם מחוייב להחזיר את כל החטופים עד האחרון שבהם - נעשה ככל שביכולתנו".

לבסוף התייחס למשבר היחסים עם ביידן ואמר: "אני מכיר את הנשיא יותר מ-40 שנה. היו לנו הסכמות, ואי-הסכמות שהצלחנו להתגבר עליהן. אני מקווה שכך יהיה גם עכשיו. עם זאת, אנחנו נעשה את מה שאנחנו צריכים לעשות כדי להגן על המדינה והעתיד שלנו - וזה אומר שננצח את חמאס, כולל ברפיח. אין לנו ברירה אחרת".


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368