נתניהו בתגובה רשמית ראשונה להחלטת ביידן: "אם צריך נילחם בציפורניים"

לאחר שתיקה ארוכה, שהופרה רק ברמז, ראש הממשלה מגיב לחרם הנשק שהטילה ארצות הברית על ישראל: "אם נצטרך לעמוד לבד, נעמוד לבד. אמרתי כבר שאם צריך - נילחם בציפורניים". גנץ במקביל: "המתקפות על ארה"ב - כפיות טובה משיקולים פוליטיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/05/24 19:50 א באייר התשפד

נתניהו בתגובה רשמית ראשונה להחלטת ביידן: "אם צריך נילחם בציפורניים"
נתניהו, צילום: צילום מסך, דוברות רה"מ

לאחר שתיקה ארוכה מצדו של ראש הממשלה בנוגע לחרם הנשק שהטילה ארצות הברית על ישראל, שאותה הפר רק כדי לצייץ מחדש את נאומו מטקס יום השואה, הערב (ה') מוציא נתניהו תגובה ראשונה לאמברגו, וטוען: "אם צריך לעמוד לבד נעמוד לבד".

נתניהו: אם צריך נילחם בציפורניים

"אנחנו ערב יום העצמאות. במלחמת העצמאות לפני 76 שנים היינו מעטים מול רבים" אמר ראש הממשלה. "לא היה לנו נשק, היה אמברגו נשק על ישראל, אבל בתעצומות הנפש, הגבורה והאחדות בתוכנו - ניצחנו".

"היום אנחנו הרבה יותר חזקים. אנחנו נחושים, ואנחנו מאוחדים כדי להביס את אויבנו ומבקשי נפשנו. אם נצטרך לעמוד לבד, נעמוד לבד. אמרתי כבר שאם צריך - נילחם בציפורניים. אבל יש לנו הרבה יותר מציפורניים, ובאותן תעצומות נפש, בעזרת ה' יחד ננצח".

גנץ: "המתקפות על ארה"ב - כפיות טובה משיקולים פוליטיים"

במקביל להודעתו של ראש הממשלה, גם השר בני גנץ שובר שתיקה ומבקש להרגיע את הרוחות: "השותפות בין ארה"ב לישראל היא שותפות אסטרטגית, ולא פחות חשוב מכך - שותפות ערכית. ארה"ב התייצבה לצד ישראל בשעתה הקשה ביותר, והמתקפות עליה מצד שרים חסרי אחריות הן כפיות טובה שנועדה לצורכי פנים ושנובעת משיקולים פוליטיים. אני מאמין שמשלוחי הנשק החשובים יימשכו. מעבר לצורך הביטחוני, יש בכך אמירה מדינית חשובה להמשך העמידה של ארה"ב לצד ישראל".

"לישראל יש חובה ביטחונית ומוסרית להמשיך להילחם כדי להשיב את חטופינו ולהסיר את האיום של החמאס מדרום הארץ, ולארה"ב יש חובה מוסרית ואסטרטגית לאפשר לישראל את הכלים הנדרשים למשימה זו."

גנץ ונתניהו

גנץ ונתניהו, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל, מארק ישראל סלם

ביידן לא מתחרט

זאת לאחר שהבית הלבן הבהיר הערב כי לא יחזור בו מהחלטתו. "הנשיא ביידן היה ברור שאנו לא תומכים בפעולה קרקעית ברפיח", אמר דובר הבית הלבן ג'ון קירבי. "הנשיא אמר את זה שוב ושוב בצורה ישירה לראש הממשלה בנימין נתניהו, והוא הציע דרכים אלטרנטיביות להביס את חמאס".

ביידן, העיתון תקף בחומרה

ביידן, צילום: Luca Perra,Shutterstock

עוד אמר, "ארה"ב תמשיך לספק לישראל את כל הצרכים שהיא זקוקה להם כדי להגן על עצמה, אך לא נשק ספציפי למשימה ספציפית. העלנו מול ישראל את ההשלכות של שימוש בפצצות בעלות הרס נרחב באזורים צפופים. אנחנו עדיין תומכים במטרה של מיטוט חמאס". לבסוף ביקש להבהיר כי ארצות הברית "לא נוטשת את ישראל".