בחירות לרבנות הראשית

הבחירות לרבנות הרב זלמן מלמד נגד הרב ליאור: "אי אפשר להגיד שהמציאות השתנתה"

הרב זלמן ברוך מלמד, חבר נשיאות ועדת הרב אריאל, מכריע כי החלטת הוועדה עדיין תקפה: "משנפלה החלטה אי אפשר לשנות אותה. איך אפשר לבטל החלטה מוסכמת? לא מתאר לעצמי שרב שחתם יעשה אחרת ממה שחתם. זה לא יעלה על הדעת"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 09/05/24 15:18 א באייר התשפד

הרב זלמן מלמד נגד הרב ליאור: "אי אפשר להגיד שהמציאות השתנתה"
הרב זלמן מלמד, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

מחלוקת בנשיאות ועדת הרב אריאל: הרב זלמן ברוך מלמד, ראש ישיבת בית אל וחבר נשיאות ועדת הרב אריאל לאיתור מועמד מוסכם לתפקיד הרב הראשי לישראל, הסביר היום (ה') כי בחירת הוועדה ברב מאיר כהנא עומדת בעינה. בנשיאות, יחד עם הרב מלמד, כיהן גם הרב דוב ליאור שפרסם פסק לפיו הכרעת הוועדה מבוטלת בשל שינוי התנאים.

צפו בדבריו של הרב מלמד:

הרב זלמן מלמד: "מה שהוועדה הזו החליטה נשאר בעינו"

במהלך שו"ת עם אברכי הישיבה, הרב תיאר את החלטת הוועדה כבלתי ניתנת לשינוי, ואמר כי כלל לא רצה לקחת חלק בה. "בכלל לא רציתי להיות מעורב בכל המהלך הזה של להכריע בין הרבנים, כולם טובים כולם אהובים. אם אני יכול להוסיף כמה שיותר חיבורים ולא להיות שייך לצד כזה או אחר". הרב הדגיש: "מה שהוועדה הזו החליטה נשאר בעינו... אי אפשר אחרי זה להגיד 'למפרע דברים השתנו והמציאות היא אחרת'. כמו כל חוזה, אדם יעשה חוזה ואחרי שנה יגיד המציאות השתנתה והחוזה בטל? זה לא שייך בכלל. זה לא סדר. רק אם כולם יגידו שהמציאות השתנה אז אפשר לדון בזה".

ועדת הרב אריאל | צילום: כיפה

נזכיר כי הרב ליאור כתב כי "יש לדון תמיד מה הייתה דעת החברים אז ומהי דעתם היום, כשנשתנו התנאים", ופסק כי בשל השינויים מותר לכל רב להציג את מועמדותו. מנגד, הרב מלמד התייחס למועמדים לתפקיד שחתמו כי יקבלו עליהם את החלטת הוועדה, ביניהם גם הרב מיכה הלוי שמכין את השטח להתמודדות. "לא מתאר לעצמי שרב שחתם יעשה אחרת ממה שחתם. זה לא יעלה על הדעת. גם אדם אחר לא יעלה על הדעת, אבל רב! שחתם, לא יכול להיות דבר כזה".

"משנפלה החלטה אי אפשר לשנות אותה"

הרב מלמד סיים: "אני מוכרח להגיד שכל הזמן יש שמועות שמנסים לשנות את ההחלטה, רבנים מחתימים, 'המציאות השתנתה'. איך אפשר לבטל החלטה מוסכמת שמאז שהוכרעה זה מה שיהיה? ברוך ה' כל הרבנים שהציעו את מועמדותם הם ממש רבנים טובים, אבל משנפלה החלטה אי אפשר לשנות אותה".