מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"חששות רציניים": ארה"ב בוחנת עצירת משלוחי נשק נוספים לישראל

לאחר שעצרה משלוח עם אלפי פצצות שהיה אמור להגיע לידי הצבא הישראלי, ארה"ב מאותתת כי בכוונתה להמשיך ולעצור משלוחי נשק נוספים. דובר מחלקת המדינה: "ש לנו חששות מאוד רציניים לגבי מבצע ברפיח". גורם ישראלי הביע "תסכול גדול" מההתנהלות האמריקנית

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/05/24 20:51 ל בניסן התשפד

"חששות רציניים": ארה"ב בוחנת עצירת משלוחי נשק נוספים לישראל
ביידן ונתניהו, צילום: Miriam Alster/FLASH90

המתח בין ישראל לארצות הברית סביב סוגיית רפיח ועסקת החטופים מתגבר. בשבוע האחרון עיכב הממשלה האמריקני משלוח נשק לישראל על מנת לשלוח "מסר פוליטי" בנוגע לסוגייהברפיח, והממשל מאותת כי בכוונתו להמשיך ולעצור משלוחים נוספים.

"מחויבים לביטחונה של ישראל אבל יש לנו חששות רציניים"

דובר המחלקה האמריקנית מתיו מילר אמר הערב כי ארה"ב בוחנת את האפשרות לעצור משלוחי נשק נוספים לישראל. לדבריו: "אנחנו מחויבים לביטחונה של ישראל והוכחנו זאת בשבועות האחרונים במתקפה של איראן, אבל יש לנו חששות מאוד רציניים לגבי מבצע ברפיח וגורלה של אוכלוסייה אזרחית הנמצאת שם בצפיפות רבה, בהתחשב בפעולות של ישראל בעבר".

משלוח נשק, אילוסטרציה

משלוח נשק, אילוסטרציה, צילום: Fly Of Swallow Studio,Shutterstock

לטענתו של מילר, "ישראל לא הציגה לנו תוכנית ראויה לטיפול בסוגיות האלה. עצרנו משלוח אחד ואנחנו בוחנים אחרים, אבל המחויבות ארוכת הטווח שלנו לישראל לא השתנתה". כזכור, משלוחי הנשק שהיו אמורים לנחות בישראל כללו משלוח ראשון של 1,800 פצצות של כ-900 ק"ג ועוד משלוח של 1,700 פצצות קטנות יותר במשקל של 225 ק"ג. עוד דווח בוול סטריט ג'ורנל, כי ארה"ב עצרה משלוח ערכות JDAM שנותנות ל"פצצות טיפשות" יכולת דיוק וכן משלוח נוסף של פצצות מסוג SDB.

"תסכול גדול" בישראל

דבריו של מילר מגיעים לאחר שמזכיר המדינה האמריקני לויד אוסטין אמר הערב במהלך שימוע בקונגרס כי "היינו ברורים מאוד מהרגע הראשון שישראל לא צריכה להוציא לפועל מתקפה רחבת היקף ברפיח מבלי לקחת בחשבון את הצורך בהגנה על אזרחים במרחב הקרב. ובזמן שאנחנו בוחנים את הסיטואציה, השהנו משלוח אחד של חימושים כבדים". בתגובה לכך מסר גורם ישראלי לרשת NBC כי בישראל קיים "תסכול גדול" מהתנהלות האמריקנית.

נתניהו ואוסטין, האמריקאים מנסים למנוע בסלמה

נתניהו ואוסטין, האמריקאים מנסים למנוע הסלמה, צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ