גזר דין לראש הסגל של נתניהו לשעבר: חצי שנת עבודות שירות וקנס של מאות אלפי שקלים

בית משפט השלום בראשון לציון גזר שישה חודשי עבודות שירות וקנס של 700 אלף שקל על ארי הרו, ראש הסגל לשעבר בלשכתו של ראש הממשלה נתניהו | הרו הורשע בעבירה של מרמה והפרת אמונים במסגרת הסדר טיעון

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/05/24 16:04 ל בניסן התשפד

גזר דין לראש הסגל של נתניהו לשעבר: חצי שנת עבודות שירות וקנס של מאות אלפי שקלים
ארי הרו, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

בית משפט השלום בראשל"צ גזר היום (ד') שישה חודשי עבודות שירות וקנס של 700 אלף שקל על ארי הרו, ראש הסגל לשעבר בלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. הרו הודה והורשע, במסגרת הסדר טיעון, בעבירה של מרמה והפרת אמונים בפרשת חברת 3H גלובל, ובית המשפט כיבד את העונש עליו הסכימו הצדדים בהסדר. כתב האישום והסדר הטיעון הוגשו במסגרת הסכם עד המדינה שנחתם עם הרו בפרשות המכונות 1,000 ו-2,000.

הרו ביצע מכירה פיקטיבית של חברה פרטית שהייתה בבעלותו

לפי כתב האישום שבו הודה הרו, לפני כניסתו לתפקיד ראש הסגל בלשכת רה"מ נתניהו בינואר 2014, ובמסגרת הבקשה להסדיר את נושא ניגוד העניינים, הרו ביצע מכירה פיקטיבית של חברה פרטית שהייתה בבעלותו ועסקה בייעוץ וליווי בתחומי מדיניות ממשלתית. הוא הציג ליועצת המשפטית במשרד רה"מ מצג לפיו הוא ניתק כל זיקה לחברה - כשלמעשה שימר את זיקותיו אליה, וכך קיבל את האישור להיכנס לתפקידו כראש הסגל.

ארי הרו

ארי הרו | צילום: גבריאל בהרליה

עוד הודה הרו כי בשנת 2014 הזמינה חברה בשם "ניפ גלובל בע"מ" את נשיא מדגסקר, שהתנה את ביקורו בישראל בקיום פגישה רשמית עם הנשיא או ראש הממשלה. לאחר שמשרד החוץ סירב לבקשה לפגישה, פנו נציגי חברת "ניפ" להרו, שהפנה אותם לחברת 3H ובעקבות פנייה זו, הוסכם כי 3H תעניק ל"ניפ" שירותי קשרי ממשל בקשר לביקור נשיא מדגסקר. הרו הודה שסייע בתיאום הפגישה בין נשיא מדגסקר לראש הממשלה, כשהוא פועל במצב של ניגוד עניינים בין תפקידו הציבורי לאינטרס האישי שלו.