הותר לפרסום: מת מפצעיו לוחם הימ"מ ייטב הלוי שנפצע אנוש בפעילות בטול כרם

משטרת ישראל ומשמר הגבול הודיעו על נפילתו בקרב של פקד ייטב לב הלוי, מפקד ולוחם בימ"מ, שנפצע באורח אנוש בפעילות מבצעית בטול כרם | ייטב הוא בנו של ניצב יורם הלוי שהיה מפקד מחוז ירושלים ומפקד הימ"מ

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/05/24 15:13 ל בניסן התשפד

הותר לפרסום: מת מפצעיו לוחם הימ"מ ייטב הלוי שנפצע אנוש בפעילות בטול כרם
ייטב לב הלוי ז"ל, צילום: דוברות המשטרה

הותר לפרסום: משטרת ישראל ומשמר הגבול הודיעו היום (ד') על נפילתו בקרב של פקד ייטב לב הלוי (28), מפקד ולוחם בימ"מ אשר נפצע באורח אנוש בפעילות מבצעית בטול כרם. ייטב לב ז"ל פונה באורח אנוש לבית החולים בילינסון, שם נלחמו על חייו בימים האחרונים. ייטב הוא בנו של ניצב בדימוס יורם הלוי, שהיה מפקד מחוז ירושלים ומפקד הימ"מ.

ייטב לב הלוי ז"ל

ייטב לב הלוי ז"ל צילום: דוברות המשטרה

הפעילות בטול כרם התרחשה במהלך השבת כשהכוחות פעלו בעיירה אל רסון במרחב טול כרם נגד רוצחי אלחנן קליין ז"ל בפיגוע ליד בית ליד. חמישה מחבלים חוסלו בפעילות ואחד הובא למעצר. הפעילות יצאה לדרך אחרי מידע מודיעיני מדויק שהתקבל בשב"כ.

מדוברות בילינסון נמסר: "לאחר ארבעה ימים בהם הצוותים הרפואיים בבילינסון נלחמו על חייו של לוחם הימ"מ שהגיע לבית החולים עם פציעת ראש אנושה, הבוקר נאלצו הרופאים לקבוע את מותו לוחם הימ"מ פקד ייטב לב הלוי ז"ל. יהיה זכרו ברוך".

ראש מועצת גוש עציון, ירון רוזנטל, ספד: "בצער ויגון התבשרנו על נפילתו בקרב של פקד ייטב לב הלוי מהר גילה. ייטב לב הוא החלל השני שמשפחת גוש עציון קוברת השבוע והלב נשבר. המחיר הכבד, שאנחנו משלמים במלחמה הזאת הוא קשה מאוד, אבל בימים שבין יום השואה ליום הזיכרון, אנחנו זוכרים מה המחיר ששילמנו כשלא הייתה לנו מדינה והיינו בגולה. הגבורה שלו היא השראה לכולנו. יהי זכרו ברוך".

ארבעה מהמחבלים שחוסלו על ידי כוחותינו בטול כרם:

  • עדנאן תיסיר כאמל סמארה - פעיל חמאס צבאי מטול כרם, כלוא לשעבר מספר פעמים בגין מעורבות בפעילות חמאס.
  • עלאא אדיב עבד אלגבאר שריתח - פעיל חמאס בולט, היה כלוא 14 שנים בין 2002-2016 בגין מעורבות בפעילות צבאית.
  • תאמר עבד אללטיף ראגח ראגח - פעיל חמאס מהכפר שויכה.
  • אסאל בשיר תופיק בדראן - פעיל גא"פ מהכפר דיר אל גוצון, היה כלוא בעבר בגין מעורבות בפעילות צבאית. שני אחיו מחבלים מתקופת האינתיפאדה השנייה.