בחירות לרבנות הראשית

ניגוד עניינים? פנייה ליועמ"שית: הורי לרבנים הראשיים שלא למנות נציגים לגוף הבוחר

לקראת הבחירות לרבנות הראשית, עמותת "עתים" פנתה לגלי בהרב-מיארה בבקשה שתמנע מהרב יצחק יוסף והרב דוד לאו למנות עשרה רבנים כנציגיהם לגוף הבוחר בעקבות העובדה שאחיהם מתכוונים להתמודד על התפקיד | בעמותה אף מאיימים לעתור לבג"צ

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 08/05/24 12:50 ל בניסן התשפד

פנייה ליועמ"שית: הורי לרבנים הראשיים שלא למנות נציגים לגוף הבוחר
הרבנים הראשיים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הבחירות לרבנות הראשית: עמותת "עתים" פנתה בימים האחרונים ליועמ"שית בבקשה למנוע מהרבנים הראשיים המכהנים לבחור עשרה נציגים לגוף הבוחר, כפי שמורה החוק. בארגון טוענים כי העובדה שקרוביהם של הרבנים הראשיים המכהנים מתכוונים להתמודד פוגעת בטוהר הבחירות ומעלה חשש לניגוד עניינים.

"קשה לראות גוף מנהלי אחר שקיים בו בצורה מובהקת וברורה כל כך חשד לניגוד עניינים בשל מינויי קרובים"

בבחירות הנוכחיות עתידים להתמודד בני משפחתם הקרובים של הרבנים הראשיים הנוכחיים, בין היתר הרב דוד יוסף - אחיו של הרב יצחק יוסף, והרב משה חיים לאו - אחיו של הרב דוד לאו. נזכיר כי הגוף הבוחר מורכב מ-150 דמויות, 70 נציגי ציבור ו-80 רבנים. מבין חברי האסיפה, עשרה רבנים נבחרים ישירות על ידי הרבנים הראשיים והם משמשים כנציגיהם בגוף הבוחר.

היועמ"שית גלי בהרב מיארה

בהרב מיארה. תמנע מהרבנים למנות את נציגיהם? | צילום: Miriam Alster/Flash90

"משמעות הדברים שלרבנים המכהנים ישנה השפעה ישירה על בחירת הרבנים שיחליפו אותם", כתבו בארגון "עתים" לבהרב מיארה. "בנסיבות אלה ברי שלא ניתן לקבל מצב בו הרבנים הראשיים מקבלים, הלכה למעשה, 10 קולות שילכו לטובת קרובי משפחתם. קשה לראות גוף מנהלי אחר שקיים בו בצורה מובהקת וברורה כל כך, חשד לניגוד עניינים בשל מינויי קרובים".

איום בעתירה לבג"צ

על המכתב חתום עורך הדין אוהד וייגלר, מנהל המחלקה למדיניות ציבורית בעמותה, שאף מאיימת בעתירה לבג"צ במידה והנושא לא יטופל. בארגון מעלים מספר חלופות, בין היתר בחירת הנציגים על ידי דמות שלישית מוסכמת או פיקוח צמוד של ייעוץ משפטי על הדמויות הנבחרות.