הרמטכ"ל הלוי: "יש לנו אחריות רבה באירוע הזה, אנו שותפים מאז לתיקון"

הרמטכ"ל נאם בטקס הנחת דגל הלאום על קברי חללי מערכות ישראל ודיבר על שיתוף הפעולה בין ארגוני הביטחון: "אייל, דדי, קובי, קובי ורונן, עטופים בכאב על אובדן אנשינו, אנחנו חדורי נחישות. נמשיך להילחם יחד להגנת המדינה". עוד הוסיף: "

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/05/24 12:45 ל בניסן התשפד

הרמטכ"ל הלוי: "יש לנו אחריות רבה באירוע הזה, אנו שותפים מאז לתיקון"
הרמטכ"ל בטקס הממלכתי, "יש לנו אחריות", צילום: Chaim Goldberg,FLASH 90

הבוקר (ד') נערך טקס הנחת דגל הלאום על קברי חללי מערכות ישראל בהשתתפות כל ראשי מערכות הביטחון. בנאומו אמר הרמטכ"ל כי "אחריות רבה יש לנו באירוע הזה על תוצאֹותיו הכואבות. בעל ּכורחנו ניצבנו יחד מול תוצאות המתקפה הקשות, ויחד אנו שותפים מאז לתיקון" אמר.

עוד אמר בנאומו: "שבעה חודשים חלפו מאז עמדנו כולנו מול מתקפה נפשעת וחסרת תקדים בתולדות המאבק על זכותו של העם היהודי לחיות ולשגשג בארץ אבותיו. בעל כורחם נפלו אנשינו כשהם נלחמים שכם אל שכם, ויחד הם פועלים מאז בכל יום, למענם של אזרחי מדינת ישראל ולהשבת הביטחון על כנו".

הרמטכ"ל וראש המוסד ברנע בטקס

הרמטכ"ל וראש המוסד ברנע בטקס צילום: Chaim Goldberg,FLASH 90

סיפורי גבורה רבים טרם פורסמו

"לפני שעה קלה פקדתי את קברותיהם של חללי מלחמת "חרבות ברזל". טמונים שם אלה לצד אלה חיילי וחיילות צה"ל, לוחמים ומפקדים, אנשי השב"כ ושוטרי משטרת ישראל, שנהרגו על משמרתם ביום פרוץ המלחמה ובקרבות שבאו בעקבותיו. המלחמה עודנה מתנהלת, וטרם הוסר הלוט מעל רבים מאירועי הגבורה שהתרחשו ביממות הראשונות שלה".

"חיילי צה"ל, אנשי הצללים בשב"כ ובמוסד, השוטרים, הסוהרים ולוחמי האש"

הרמטכ"ל פנה לראשי זרועות הביטחון ואמר: "אנו, ראשי הארגונים, עומדים בניהול המלחמה זה לצד זה. אנחנו שותפים בלחימה להכרעת האויב, במאמצים להשבת חטופינו, לאיתור נעדרינו ולחזרתם הבטוחה של כל המפונים לבתיהם. אנשינו נלחמים בשדה הקרב ב אומץ ובחירוף נפש, ומחזקים את ביטחון מדינת ישראל. כאשר אנחנו ניצבים מולם מאוחדים במשימתנו, גם הם נוהגים כמונו, עד האחרון שבהם: חיילי צה"ל, אנשי הצללים בשב"כ ובמוסד, השוטרים, הסוהרים ולוחמי האש".