סמוטריץ' נגד נתניהו: שחרר את 3 מיליארד השקלים שקוזזו מהפלסטינים לטובת עוטף עזה

במכתב ששלח שר האוצר לראש הממשלה הוא דורש לקדם את החקיקה שסוכמה בין השניים במסגרה שלושה מיליארד שקלים שקוזזו מהרשות הפלסטינית ינותבו להקלה ביוקר המחיה. סמוטריץ': "אתה מונע את קידום החוק מסיבות לא ברורות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/05/24 09:01 ל בניסן התשפד

סמוטריץ' נגד נתניהו: שחרר את 3 מיליארד השקלים שקוזזו מהפלסטינים לטובת עוטף עזה
סמוטריץ' ונתניהו, החוק מתעכב, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' תוקף את ראש הממשלה וטוען כי בניגוד להסכמים בין השניים, נתניהו מעקב את החוק שאמור להפשיר 3 מיליארד שקלים שקוזזו מהרשות הפלסטינית לטובת תוכניות להקלה ביוקר המחיה. במכתב ששיגר אמש (ג') סמוטריץ לראש הממשלה כתב כי "לא יתכן שהדאגה לרש"פ ולתקציבי הטרור שהיא משלמת למשפחות מחבלים יהיו חשובים יותר מאזרחי ישראל".

3 מיליארד שקלים לטיפול ביוקר המחיה

לפי סמוטריץ', במסגרת דיוני התקציב סיכמו השניים על מקור תקציבי של 3 מיליארד שקלים מחילוט כספי הטרור של הרש"פ שיפנו תקציבים להקלה בנטל יוקר המחיה עבור אזרחי ישראל. אך מאז עברו למעלה משלושה חודשים והחוק שאמור לאפשר את המהלך לא קודם מכיוונו של ראש הממשלה.

בנימין נתניהו ובצלאל סמוטריץ

סמוטריץ' ונתניהו, דורש לחוקק את החוק. צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

סמוטריץ': הכסף אמור לשמש לשיקום העוטף והקלה על נוטלי המשכנתאות

"התחייבת לי, יחד מזכיר הממשלה כי תאפשר את קידום החוק ובהתבסס על כך בנינו על התקציב הזה למאבק ביוקר המחיה" כותב סמוטריץ' לנתניהו. "למרבה הצער, מזה שלושה חודשים ובניגוד להתחייבותך אתה מונע את קידום החוק מסיבות לא ברורות ובכך חוסם מקור תקציבי של 3 מיליארד שקלים שאמורים לשמש למימון הוצאות השיקום של חבל התקומה".

בהמשך המכתב כאמור, מוסיף סמוטריץ' כי התקציבים אמורים לשמש תוכניות להקלה ביוקר המחיה ולציבור נוטלי המשכנתאות. "לא יתכן שהדאגה לרש"פ ולתקציבי הטרור שהיא משלמת למשפחות מחבלים יהיו חשובים יותר מאזרחי ישראל הנאנקים תחת יוקר המחיה. אבקשך לאשר לאלתר את קידום החקיקה מיד עם פתיחת כנס הקיץ של הכנסת".