שר הביטחון: "הפעולה ברפיח - עד חיסול חמאס או עד החזרת החטוף הראשון"

בשעה שאזרחי ישראל נחלקים בשאלה האם התקיפה ברפיח טובה או שמא צריך להמשיך ולנסות להגיע לעסקה, מזכיר גלנט כי "אנחנו פוגעים והורגים את מי שרצח את הילדים שלנו". עם זאת, הוא הסתייג ואמר: "מוכנים לפשרות על מנת להביא חטופים"

מוריה פריש מוריה פריש, חדשות כיפה 07/05/24 18:03 כט בניסן התשפד

שר הביטחון: "הפעולה ברפיח - עד חיסול חמאס או עד החזרת החטוף הראשון"
השר גלנט בביקור בסוללת התותחנים, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

על רקע הפעולה במרחב רפיח, במקביל להצעת המתווה של חמאס לעסקה, שר הביטחון יואב גלנט ביקר היום (ג') בסוללת תותחנים שמסייעת באש לכוחות הפועלים במרחב רפיח. וביקש להבהיר בסוף הביקור כי הפעולה ברצועה תלויה במיטוט חמאס - או בעסקת חטופים.

"לזכור היטב - אנחנו הורגים את מי שרצח את הילדים שלנו"

"סיירתי היום במרחב רפיח, פגשתי את המפקדים ואת הלוחמים שעוסקים בלחימה, ואני רוצה להזכיר לכולנו את הדברים באופן ברור - ממרחב רפיח יצאו הרוצחים שהלכו לסופה, לחולית, וניסו לפגוע ביתד, ביבול, בנווה ובמקומות נוספים" ביקש גלנט להחזיר את תשומת הלב לחשיבות הלחימה. "אנחנו פוגעים והורגים את מי שרצח את הילדים שלנו, את זה צריך לזכור היטב".

"הוריתי אתמול לצה"ל להיכנס אל מרחב רפיח, לתפוס את המעבר ולבצע את משימותיו. הפעולה הזאת תימשך עד אשר נחסל את חמאס במרחב רפיח ובמרחב הרצועה כולה, או עד אשר יחזור החטוף הראשון" הבהיר. "אנחנו מוכנים לפשרות על מנת להביא חטופים, אבל אם לא תהיה את האפשרות הזאת נלך ונעמיק את הפעולה, זה יקרה בכל רחבי הרצועה - בדרומה, במרכזה ובצפונה. חמאס מבין רק כוח ולכן אנחנו נעצים את הפעולה שלנו, והלחץ הצבאי יביא לכך שאנחנו נגרום לריסוקו של ארגון החמאס".