ראיון הפעילה חושפת: כך התנהל מבצע עצירת המשאיות לעזה

לאורך כל הלילה חסמו אנשי צו 9 ועוד מפגינים רבים את כל הצמתים בהם היו אמורות לעבור משאיות הסיוע ההומאניטרי לעזה. רעות בן חיים, פעילת הארגון אומרת ל"חדשות כיפה": "כשארגנתי את החסימה בירושלים הייתי סקפטית"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 07/05/24 13:58 כט בניסן התשפד

הפעילה חושפת: כך התנהל מבצע עצירת המשאיות לעזה
חסימת משאיות הסיוע, הלילה, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

כבר חודשים רבים שפעילי ארגון צו 9 פועלים על מנת לחסום את משאיות הסיוע לעזה. הלילה (ג') הגיעו החסימות לשיאן כשאלפי מפגינים חסמו לאורך כל הלילה את הצמתים בהם עוברות המשאיות כאשר עד לשעות הבוקר המאוחרות לא הצליחו המשאיות לחצות לשטח עזה. רעות בן חיים, ממובילות הפעילות של ארגון צו 9 אומרת ל"חדשות כיפה": "צו 9 מופקעת מהידיים שלנו, היא כבר לא התנועה שלנו, זה הקול השפוי של עם ישראל".

"כשמשאית השתחררה כבר היו אנשים בנקודה הבאה"

כאמור, כבר בשעות הערב המוקדמות הבינו פעילי צו 9 שהמשאיות עתידות להיכנס לישראל ממעבר אלנבי בבקעה. בן חיים מתארת את ארגון החסימות מאותו הרגע: "כשארגנתי את החסימה בירושלים הייתי סקפטית לגבי הלילה הזה וחשבתי שיבואו מעט אנשים" היא אומרת. "החסימה הלילה בלטרון הייתה במשך שעות, גם כשחשבתי שזה נגמר לכוחות במקום לא הייתה שום דרך להעביר את המשאיות. היו שם אלפים, ולא רק בנקודה אחת, כשמשאית השתחררה כבר היו אנשים בנקודה הבאה".

החסימה, הליהל

החסימה, הליהל צילום: Chaim Goldberg,Flash90

איפה היו החסימות?

"המשאיות נכנסו ממעבר אלנבי עם לוחיות רישוי ירדניות וברגע שקיבלנו מידע מאנשים, זה לא שיש לנו מודיעין, אבל אנשים נמצאים בכל מקום ואמרו שהם רואים משאיות. באותו רגע התחלנו להפעיל את קבוצות הוואטסאפ האיזוריות בבקעה. מהבקעה אנשים נסעו עם המשאיות והבנו שהן לא נוסעות דרך ים המלח אלא דרך ירושלים".

"צו 9 מופקעת מהידיים שלנו. היא כבר לא התנועה שלנו"

"ברגע שהבנו את זה התחלנו לארגן את החסימה בירושלים בגבעה הצרפתית, בלטרון וגם הלאה" מוסיפה בן חיים. "החסימות האלה המשיכו עד הבוקר ואחר כך גם חסמנו אותן במעבר ארז שנשאר סגור במשך עוד שעות, המשאיות לא הצליחו להיכנס לעזה".

בן חיים מסכמת את ליל החסימות ואומרת: "בעיני המהלך שקרה הלילה הוא חלק ממהלך שאני מזהה בשבועות האחרונים, שצו 9 מופקעת מהידיים שלנו. היא כבר לא התנועה שלנו, זה הקול השפוי של עם ישראל. אני כבר לא מחפשת בפעולות מי לובש חולצה של צו 9, אנחנו הפלטפורמה המארגנת אבל מי שבא ועשה את הלילה הזה זה עם ישראל".