מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"שיחה טעונה": נתניהו וביידן שוחחו כחצי שעה | גורם בחמאס: השענו את המו"מ

ראש הממשלה שוחח עם נשיא ארה"ב במשך חצי שעה והשיחה בין הצדדים הוגדרה כ-"טעונה מאוד" | גורם בחמאס לעיתון אל-ערבי אל-ג'דיד: "החלטנו להשעות את המשא ומתן" | חיל האוויר ממשיך לתקוף ברפיח

חדשות כיפה חיים גרבי, חדשות כיפה 06/05/24 17:56 כח בניסן התשפד

"שיחה טעונה": נתניהו וביידן שוחחו כחצי שעה | גורם בחמאס: השענו את המו"מ
התקיפה ברפיח, צילום: Abed Rahim Khatib,Flash90

ברקע הלחץ האמריקני הכבד על ישראל להימנע מכניסה קרקעית לרפיח ולהתקדם לקראת עסקת חטופים, ראש הממשלה נתניהו שוחח הערב (ב') עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן במשך חצי שעה. השיחה בין השניים הוגדרה כ-"טעונה מאוד" ועוד קודם לקיומה דובר במועצת לביטחון לאומי בבית הלבן מסר: "הנשיא יבהיר את עמדותיו לגבי רפיח בשיחה היום עם ראש הממשלה. אנחנו מאמינים שעסקת חטופים היא הדרך הנכונה ביותר להציל חיים ולהימנע מכניסה לרפיח".

הדרישה של ביידן: לפתוח מיידית את מעבר כרם שלום

במהלך השיחה, ביידן דרש מראש הממשלה לפתוח מיידית את מעבר כרם שלום לאחר שנסגר למעבר משאיות הסיוע ההומניטרי עקב ההתקפה הקטלנית של חמאס לעבר המעבר שבמהלכה נהרגו ארבעה לוחמים: זאת, ברקע המטח הכבד שנורה מעבר כרם שלום שבו נפלו אמש ארבעה לוחמי צה"ל - טל שביט, מיכאל רוזל, ראובן מרק אסולין ועידו טסטה, נוסף על מספר פצועים קשה, כך לפי העיתונאי ברק רביד.

גורם בחמאס: החלטנו להשעות את המו"מ

במקביל, גורם בחמאס מסר לעיתון אל-ערבי אל-ג'דיד כי אחרי התייעצות שערך עם הארגונים הפלסטיניים, חמאס החליט להשעות את שיחות המשא ומתן להפסקת אש ולדחות את חזרת המשלחת של הארגון לקהיר בהמתנה לתוצאות מאמצי המתווכות.

צה"ל החל בפינוי התושבים ברפיח

מוקדם יותר, כוחות צה"ל החלו בפינוי האוכלוסייה האזרחית ברפיח בשכונות הקרובות לגבול מדינת ישראל. בהודעת דובר צה"ל נאמר כי "באישור הדרג המדיני, צה"ל מרחיב את האזור ההומניטרי במוואסי וקורא לאוכלוסיה להתפנות באופן זמני מהשכונות המזרחיות של רפיח אל המרחב ההומניטרי המורחב צה"ל מרחיב את האזור ההומניטרי במוואסי. האזור ההומניטרי המורחב כולל בתי חולים שדה, אוהלים וכמויות מוגברות של מזון, מים, תרופות ואספקה נוספת.