לוחם ימ"מ נפצע קשה בטול כרם - ייתכן וברגותי יהיה כלול בעסקה: סיכום חדשות השבת

לוחם ימ"מ נפצע באורח קשה במרחב טול כרם ופונה לבית החולים | ישראל מחכה לתשובת חמאס במגעים לעסקת חטופים - ייתכן וחמאס יאשר את העסקה אך ידרוש ערבויות לנסיגת כוחות צה"ל מהרצועה | חיל האוויר תקף תשתיות טרור בעזה

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/05/24 20:27 כו בניסן התשפד

לוחם ימ"מ נפצע קשה בטול כרם - ייתכן וברגותי יהיה כלול בעסקה: סיכום חדשות השבת
פעילות כוחותינו בטול כרם, ארכיון, צילום: דובר צה"ל

  • במהלך השבת כוחות צה"ל פעלו בעיירה אל רסון שבמרחב טול כרם - לוחם ימ"מ נפצע באורח קשה ופונה לבית החולים, חמישה מחבלים חוסלו ואחד הובא למעצר. הכוחות פעלו נגד רוצחי אלחנן קליין ז"ל בפיגוע ליד בית ליד.

ישראל מחכה לתשובת חמאס

  • ישראל עדיין מחכה לתשובת חמאס בנוגע לעסקת החטופים ונעה בין חשש ואופטימיות זהירה. על פי דיווחים ערביים, נציגי חמאס שטסו לקהיר בשבת צפויים לאשר את ההצעה שהוגשה על השולחן, אך ידרשו ערבויות להפסקת המלחמה ולנסיגת כוחות צה"ל מעזה בתום השלב אחרון של ההסכם.
  • חמאס צפוי לבקש את שחרור של ברגותי כבר בשלב הראשון של העסקה. רשת החדשות הסעודית "א-שרק" דיווח הממקורותיו כי ישראל לא בהכרח מתנגדת לשחרורו של המחבל מרוואן ברגותי, אך זאת בתנאי ששיחרורו יהיה לרצועת עזה ולא לאיזור יהודה ושומרון.
סינוואר ונתניהו, משא ומתן בתיווך קטאר

סינוואר ונתניהו, משא ומתן בתיווך קטאר, צילום: קובי גדעון /לע"מ, פלאש 90. עבד רחים חטיב

חיל האוויר תקף ברצועת עזה

  • הלחימה ברצועת עזה לא נפסקת, כשמטוסי קרב תקפו תשתיות טרור במרחב ממנו זוהה שיגור לעבר קיבוץ עין השלושה, בעוד כוחות אוגדה 99 בפיקודו של תא"ל ברק חירם ממשיכים בלחימה במרכז רצועת עזה.