בכירי האוונגליסטים וראש מועצת שומרון יוסי דגן מחזקים את טראמפ

ראשי האוונגליסטים המקורבים לטראמפ הוציאו היום הודעה משותפת לתקשורת האמריקאית יחד עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן, בה הם מחזקים את דבריו של נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ, שאמר כי הוא מתנגד למדינה פלסטינית. יוסי דגן: "קורא למנהיגים נוספים להצטרף ולהשליך לפח האשפה של ההיסטוריה את התוכנית ההזויה והמסוכנת הזו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/05/24 18:49 כד בניסן התשפד

בכירי האוונגליסטים וראש מועצת שומרון יוסי דגן מחזקים את טראמפ
ראש מועצת שומרון עם מנהיגים אוונגליסטים במצפה יוסף, צילום: אליחי מנחם

דבריו של הנשיא טראמפ מעוררים סערה בעולם. ראשי האוונגליסטים המקורבים לנשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ הוציאו היום הודעה משותפת לתקשורת האמריקאית יחד עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן, בה הם מחזקים את דבריו של נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ, שאמר כי הוא מתנגד למדינה פלסטינית בראיון לטיים.

דונאלד טראמפ אמר בראיון: "אני לא בטוח שפתרון שתי המדינות יכול אי פעם לעבוד, בעבר חשבתי שזה יכול לעבוד והרבה אנשים תמכו בו אך פחות ופחות אנשים תומכים בו וזה הפך קשה יותר. כאשר שואלים אותם מה הם רוצים הם אומרים ׳שתי מדינות׳ אבל כשישראל מסכימה הם אומרים ׳אנחנו רוצים הכל".

"אסירי תודה לנשיא טראמפ"

ארגון "keep god's land" שבראשו עומדים מנהיגי האוונגליסטים בארה"ב לצד יהודים בהם: השגריר לשעבר דיוויד פרידמן, פסטור לארי האצ' (larry huch) פסטור ג'ורג' פרסונס, (Pastor George Pearsons) ואחרים הוציאו יחד עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן הודעה משותפת לתקשורת בארצות הברית בה הם אומרים: "אנו אסירי תודה לנשיא טראמפ על שהביע סוף סוף את דעתה של קהילת המאמינים ויצא נגד הרדיפה הפזיזה אחר "פתרון שתי המדינות"".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן הגיב בתקשורת האמריקאית: "טראמפ הוא ידיד אמת לא רק של מדינת ישראל אלא של הצדק. הצדק ההיסטורי שארץ ישראל שייכת לעם ישראל. הצדק ההיסטורי, שהאדמה הזו של עם ישראל עוד מימי התנ"ך. אין עם שיש לו קשר למולדת שלו כמו של העם היהודי לארץ ישראל, והצדק ההיסטורי שברברים, אנשי מערות שרוצחים, אונסים ושוחטים כמו לפני 3000 שנה. אנשים עם אידיאולוגיה נאצית לא יקבלו פרס בדמות מדינה, ובטח לא מדינה שמסכנת את עצם קיומה של המדינה היחידה של העם היהודי. הדברים האלו של הנשיא לשעבר- ואני מקווה גם של הנשיא לעתיד- דונאלד טראמפ הם תיקון עוול היסטורי של הממשלים האמריקנים שקידמו את התוכנית המסוכנת הזו של הקמת מדינת טרור בלב ארץ ישראל, הממשלים האמריקאים הקודמים לא עשו זאת מתוך רצון לחסל את מדינת ישראל חלילה אלא פשוט מתוך חוסר הבנה של המזרח התיכון. התוכנית ההזויה והמסוכנת של הקמת מדינת טרור בלב ארץ ישראל תוך סיכון עצם קיומה, השתלבה היטב במעורבות ממשל אובמה ב''אביב הערבי''. מה שהביא להפיכת המזרח התיכון לרדיקלי יותר, איסלאמיסטי קיצוני יותר, ואלים יותר. בדיוק כפי שקרסה דוקטרינת אובמה של האביב הערבי, כך ב7.10 מתה סופית ההיתכנות הבטחונית, ההווא אמינא להקמת מדינה פלסטינית- ההצהרה הזו היא חשובה ואני קורא למנהיגים נוספים להצטרף אליה ולהשליך לפח האשפה של ההיסטוריה את התוכנית ההזויה והמסוכנת הזו. עם ישראל חזר לארצו אחרי 2000 שנות גלות, והוא כאן כדי לבנות את ארצו מולדתו, באנו לכאן כדי לבנות את הארץ שלנו, לקיים צדק היסטורי בשיבת העם היהודי לארצו וכדי להבטיח חיים יהודים בטוחים כאן. הדרך היחידה להגיע לכך היא אחיזה יהודית בלב הארץ, ביהודה ושומרון המגנות על מליוני אזרחים במרכזי האוכלוסיה. אנו מודים לנשיא ארה"ב היוצא ולעתיד בע"ה דונאלד טראמפ על דבריו הנכונים והנכוחים".