רשות הטבע והגנים בשיתוף פעולה עם צה"ל: הוסרו מכשולים מסוכנים בחוף

לכבוד פתיחת עונת ההטלה של צבי הים, רשות הטבע והגנים וחיל הים יצאו במבצע משותף לפינוי מכשולים מחוף בצת לקראת עונת הטלות של צבי הים

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/05/24 10:04 כד בניסן התשפד

רשות הטבע והגנים בשיתוף פעולה עם צה"ל: הוסרו מכשולים מסוכנים בחוף
פועלים בחוף, צילום: זיו נדר, רשות הטבע והגנים

רשות הטבע והגנים הודיעה הבוקר (ה') על תחילת עונת ההטלה של נקבות צב הים, עם איתורו של קן טבעי ראשון של נקבת צב ים חום באזור השרון, בו נמצאו 104 ביצי אבקועים. בתוך כך, כהכנה לתחילת עונת ההטלה, יצאו רשות הטבע והגנים וחיל הים לפעילות משותפת, בה הסירו מכשולים מסוכנים מחוף בצת כהכנה לעונת ההטלות של צבי הים.

הצבים בחוף

הצבים בחוף, צילום: שי קבסה, רשות הטבע והגנים

המכשולים על החוף הוסרו - כוחות הביטחון שמו אמצעים חלופיים

המכשולים שהוסרו הוצבו על החופים עם תחילת הלחימה בגבול הצפון, צוותי רשות הטבע והגנים פנו לכוחות הביטחון בבקשה להסירם, מתוך דאגה לבעלי חיים בסביבה החופית. המכשולים הוסרו לאחר שכוחות הביטחון הניחו אמצעים חלופיים אשר נותנים את המענה הביטחוני הנדרש.

זיו נדר, פקח ימי אזורי צפוני במרחב ים צפון ברשות הטבע והגנים אמר: "צבי הים נמצאים בסכנת הכחדה, רשות הטבע והגנים עושה מאמצים רבים כדי לשמר ולחזק את אוכלוסיית צבי הים בים התיכון בעזרת המרכז הארצי להצלת צבי הים, פעילות הממשק לשמירה על צבי הים בעונת ההטלות, ועוד".

מסירים מכשולים בחוף,

מסירים מכשולים בחוף, צילום: זיו נדר, רשות הטבע והגנים

נתקלתם בצבי ים בחוף? צרו קשר עם רט"ג

אם הגעתם לחוף ונתקלתם בנקבת צב ים, בקן, או באבקועי צב ים, לפני הכל התקשרו למוקד רשות הטבע והגנים (3639*) כדי שיגיעו במהרה לטפל בקן ולהעתיקו לחוות ההדגרה המוגנת ממפגעים. חשוב מאוד לא להתקרב ולא לגעת בבעלי החיים אלו המוגנים על פי חוק. שמרו על נקודת הזיהוי ועל העקבות, הרחיקו רוחצים מטשטוש הסימנים והמתינו להגעת הצוותים – זו הדרך הטובה ביותר לסייע למאמצי השמירה על צבי הים.