מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

נתניהו: החלו צעדים לפינוי האוכלוסייה מרפיח - הקבינט תומך פה אחד

חברי פורום הגבורה נפגשו עם ראש הממשלה היום ודיווחו כי לדבריו 200 אלף תושבים התפנו מרפיח, וכי חברי הקבינט מסכימים פה אחד כי הפעולה הקרקעית תקרה בקרוב. עוד חשף נתניהו כי "הסיכוי לעסקה נראה נמוך ביותר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/04/24 13:08 כב בניסן התשפד

נתניהו: החלו צעדים לפינוי האוכלוסייה מרפיח - הקבינט תומך פה אחד
ראש הממשלה בפגישה עם פורום הגבורה, צילום: קובי גדעון /לע"מ

נציגי פורום גבורה שמאגד את המשפחות השכולות ממלחמת חרבות ברזל, סיימו את פגישתם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. במהלך הפגישה הם דרשו כי ישראל לא תוותר על כניסה מהירה ומידית לרפיח. בסיום הפגישה מסרו המשפחות כי הצעדים למבצע אכן החלו.

החל פינוי אוכלוסיית רפיח

כזכור חברי פורום הגבורה איימו לפני כניסת החג בשביתת רעב עד שצה"ל ייכנס לרפיח, אך דחו אותה עקב הזמנתו של ראש הממשלה לפגישה היום (ג'). ביציאה מהפגישה מסרו נציגי פורום הגבורה כי נתניהו הצהיר בפניהם שכ-200,000 מתושבי רפיח כבר התפנו מרפיח לקראת פעולה שתקרה בקרוב, ואמר שכל שרי הקבינט תומכים בכך.

"הסיכוי לעסקה נראה כרגע נמוך ביותר"

על רקע האופטימיות בישראל ובעולם כי עסקת חטופים תצא לפועל, הפתיע נתניהו ואמר: "הסיכוי לעסקה נראה כרגע נמוך ביותר. חמאס ממשיך להתבצר בעמדותיו לנסיגה מוחלטת של צה"ל מהרצועה. לא יקרה". עוד הוא אמר "לא נסכים לדרישת חמאס לשחרור מחבלים כבדים מנהיגי רצח עם דם על הידיים".

ראש הממשלה התייחס לחשש לפיו החתימה על עסקה תטרפד את הכניסה לרפיח ותגרום להפסקה כוללת בלחימה ואמר: "הרעיון שנפסיק את המלחמה לפני השגת כל יעדיה אינו בא בחשבון. ניכנס לרפיח ונחסל את גדודי החמאס שם - עם עסקה או בלי עסקה, כדי להשיג את הניצחון המוחלט".