בכירים אמריקנים מתנגדים לצווי המעצר ודורשים לפעול נגד האג

בישראל חוששים מפני הוצאת צווי מעצר בהאג לבכירים ישראלים, אך חברי קונגרס וסנאטורים אמריקנים מבטיחים להגן על ישראל. הם דורשים לנקוט בצעדים כנגד בית הדין הבינלאומי - מחשש מיצירת תקדים מסוכן

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/04/24 08:38 כב בניסן התשפד

בכירים אמריקנים מתנגדים לצווי המעצר ודורשים לפעול נגד האג
בית הדין הבינלאומי בהאג, צילום: shutterstock

הצמרת המדינית והביטחונית ניצבת בפני חשש ממשי מפני צווי מעצר בינלאומיים שיטיל בית הדין בהאג נגד ראש הממשלה ובכירי ביטחון. בתגובה לחשש, סנאטורים וחברי קונגרס אמריקנים פועלים כדי למנוע את הצו מחשש שהדבר יוביל לפגיעה בעסקת החטופים.

תקדים מסוכן לאמריקאים

על פי הדיווחים, הבכירים האמריקנים מתכננים לנקוט בצעדים כנגד בית הדין הבינלאומי על מנת למנוע את הטלת צווי המעצר נגד הבכירים הישראלים. לטענתם, לא רק שהדבר יפגע בעסקת החטופים אלא גם ייצור תקדים מסוכן, ויכול לפגוע לבסוף בדיפלומטים ואנשי צבא אמריקנים.

הקונגרס האמריקאי

הקונגרס האמריקאי, צילום: shutterstock

יו"ר בית הנבחרים האמריקני מייק ג'ונסון הצהיר אמש (ב') כי "אם ממשל ביידן לא יערער, ​​ה-ICC יכול ליצור ולקבל כוח חסר תקדים להוציא צווי מעצר נגד מנהיגים פוליטיים אמריקאים, דיפלומטים אמריקאים ואנשי צבא אמריקאים, ובכך לסכן את הסמכות הריבונית של ארצנו".

צווי מעצר נגד בכירים ישראלים

כזכור, בישראל נערכים להוצאת צווי המעצר כבר השבוע, כך לפי דיווח של הכתב ירון אברהם. לפי הדיווח הצווים יוטלו כבר השבוע על ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי. עם זאת, בעולם טוענים כי התהליך צפוי לארוך זמן רב וכי הצווים לא צפויים לצאת לפועל בזמן הקרוב.


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368