ההסלמה באוניברסיטת קולומביה: מפגינים השתלטו על מבנה מרכזי בקמפוס

בעוד שבאוניברסיטה הנחשבת הודיעו כי פג האולטימטום, וכי כל מוחה שיישאר יושעה מהלימודים, המפגינים הפרו פלסטינים החריפו את המחאה והשתלטו על בניין המילטון בקמפוס כשהם מנפצים חלונות ושמשות

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/04/24 08:16 כב בניסן התשפד

ההסלמה באוניברסיטת קולומביה: מפגינים השתלטו על מבנה מרכזי בקמפוס
מחאה נגד ישראל באוניברסיטת קולומביה, נובמבר 2023, צילום: Here Now,Shutterstock

אוניברסיטת קולומביה בארצות הברית היוותה מוקד עניין עולמי בשבוע האחרון עקב מחאות חסרות שליטה של פרו פלסטינים בקמפוס, שהובילו אף לחסימה של סטודנטים ופרופסורים יהודים מכניסה לאזורים מסוימים באוניברסיטה. היום (ג') עקב החלטתה של נשיאת המכללה לפנות את מאהל האוהלים, השתלטו המפגינים על בניין מרכזי בקמפוס והחלו להתפרע בתוכו.

ההסלמה בקולומביה

כאמור, אוניברסיטת קולומביה הודיעה הבוקר כי האולטימטום לפירוק מחאת האוהלים בקמפוס פג, וכי הסטודנטים שיסרבו להתפנות יושעו ולא יוכלו לסיים את הסמסטר ואת התואר במכללה הנחשבת. עוד טענו באוניברסיטה כי "גורמים חיצוניים" הסתננו לקמפוס ותרמו ליצירת הסביבה העוינת.

אך המוחים לא התפנו בקלות, על פי הדיווחים המגיעים מהמקום בדקות האחרונות, עשרות מפגינים השתלטו על בניין המילטון המרכזי, והחלו להרוס את המקום. המפגינים הפרו פלסטינים פרצו את הדלת הקדמית, וניפצו את שמשות המבנה כשהם קוראים שלא יסכימו להתפנות עד שיענו לדרישותיהם הכוללות בין השאר, השמדה של מדינת ישראל.