"מקסימום תשב בכלא": ההצעה של אברי גלעד לראש אמ"ן חליוה

אחרי פרישתו של האלוף אהרון חליוה, אברי גלעד ברצף עצות: "דבר בגוף ראשון. אני. אני נכשלתי, אני אחראי, אני לא ראוי. אל תספר על הכאב שאתה נושא, התמקד בכאב שגרמת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/04/24 12:36 יח בניסן התשפד

"מקסימום תשב בכלא": ההצעה של אברי גלעד לראש אמ"ן חליוה
צילום: יוני זוננשיין

האלוף אהרון חליוה, ראש אמ"ן, פרסם בערב חג הפסח את דבר פרישתו במכתב מנוסח היטב. אברי גלעד, בטורו השבועי בעיתון "ישראל היום", כתב כי שוב חליוה נכשל. "הייתה לך הזדמנות לשנות במשהו את האופן שבו תיזכר בהיסטוריה של עם ישראל, ופספסת. שוב".

גלעד כתב לו: "אהרון הנכבד, כשפקד את אהרן הכהן האסון הקשה שבו מתו שני בניו מול עיניו, נכתב: ויידום אהרן. לך אין הזכות הזאת. אל תידום, אהרון. דבר. הדיבור שלך יכול לרפא את הפצע המדמם. אל תפחד. מקסימום תשב בכלא. זה יעשה לך טוב. שפוך מילותיך עלינו. לפחות עכשיו, בוא, תצא אלוף".

"תאר בפרטים במה נכשלת, איפה טעית, מה חשבת, למה זה קרה לך בנקודת הזמן הזאת"

הוא ניסח כמה כללים לנטילת אחריות: "דבר בגוף ראשון. אני. אני נכשלתי, אני אחראי, אני לא ראוי. אל תספר על הכאב שאתה נושא, התמקד בכאב שגרמת". כלל נוסף: "תאר בפרטים במה נכשלת, איפה טעית, מה חשבת, למה זה קרה לך בנקודת הזמן הזאת. היכנס פנימה. תאר איך התנוונה מחשבתך, איך התעצלת להעמיד בספק את תפיסותיך, איך עיגלת פינות. זה חשוב למען הבאים אחריך. העמק בחקר אישיותך, סרוק אותה במסרקות ברזל ודווח על החלקים בה שהובילו אותך לנפילה הזאת. זה חשוב למען תהליכי המינוי הבאים"