משפחות שכולות נכנסו הלילה לקבר יוסף

הלילה התקיימה כניסה מצומצמת לקבר יוסף זאת בנוכחות המשפחות השכולות דימנטמן, צייגר, קליין ויניב | ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "כפי שאסור לנו לגמגם בעזה - אסור לנו לגמגם בשכם ובקבר יוסף. מתחזקים יחד כעם אחד בקברו של המשביר המחבר בין הקצוות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/04/24 09:56 יח בניסן התשפד

משפחות שכולות נכנסו הלילה לקבר יוסף
המשפחות בקבר יוסף, צילום: אברהם פליטר

הלילה (ה') התקיימה כניסה מצומצמת לקבר יוסף, זאת כחלק מהכניסות הקבועות של מועצה אזורית שומרון בליווי צה"ל ובסיוע מתנדבי מנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים של מועצה אזורית שומרון. בין הנכנסים היו: סגן ומ"מ ראש מועצת שומרון דוידי בן ציון, והמשפחות השכולות דימנטמן, צייגר, קליין ויניב וכן גם ראש מועצת קדומים הנכנס עוזאל ותיק. היום הוא גם יום השנה להרצחו של בן יוסף לבנת בפיגוע הקשה בקבר יוסף. בני משפחתו הגיעו בכדי לקיים אזכרה במקום.

אתיה, אלמנתו של יהודה דימנטמן הי"ד שנרצח בפיגוע ירי כשהיה בדרכו מלימוד תורה בחומש לאשתו ובנו דוד בשבי שומרון הגיעה יחד עם בנה דוד ובעלה איתן דוד אליה. גיסו ושניים מאחיו של אלחנן קליין מהישוב עינב, שנרצח בפיגוע ירי כשהיה בדרכו לביתו לאפטר משירות מילואים הצטרפו גם הם לתפילה בקבר יוסף.

סבם של הלל ויגל יניב הי"ד, הרב שבתי נאומבורג שהגיע יחד עם הסבתא רבקה וגורש מגוש קטיף אמר: "הבן שלנו נכנס כחייל לציר נצרים אתמול, ואנחנו מתפללים שהקב"ה יתן כוח למדינאים ולראשי הצבא לחזור לגוש קטיף, אחרי 19 שנה שגורשנו משם. ואנחנו מתפללים שנחזור גם לקבר יוסף שהוא מהמקומות שאין עליהם מחלוקת שהם של ישראל, כי כפי שכתוב בתורה, יעקב קנה את המקום בכסף מלא. אנחנו מתפללים שהלל ויגל יתנו לנו כח מלמעלה לחזור לנחלת אבותינו".

שלומית אלמנתו של יצחק צייגר הי"ד, מהישוב שבי שומרון, שנרצח בפיגוע ירי בעלי לפני כחודש סיפרה על בעלה: "המוטו של יצחק בחיים היה מי שעושה טוב לאחרים, עושה טוב לעצמו". יצחק השתתף גם כנהג בכניסות רבות לקבר יוסף במהלך השנים האחרונות, הוא אף נכנס לקבר יוסף בכניסה האחרונה שלפני המלחמה בחג הסוכות. "אני מאחלת לעם ישראל שלום, גאולה, ביטחון, שמחה תחיית המתים ובניית בית המקדש". רבקה לבנת, הסבתא של בן יוסף לבנת שנרצח בפיגוע הקשה בקבר יוסף אמרה: "אנחנו צריכים לחזור לכאן כעם חופשי, שהכניסות והיציאות מקבר יוסף יהיו בצורה חופשית".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "עם ישראל חזר לארצו, לארץ אבותיו, אנו נמשיך לפעול כדי לשמור על קבר יוסף לאפשר לכל יהודי להגיע לציון הקדוש מתי שירצה, ללא חשש וללא פגע. כפי שאסור לנו לגמגם בעזה - אסור לנו לגמגם בשכם ובקבר יוסף. מתחזקים יחד בקברו של יוסף הצדיק שידע לאחד את הקצוות יחד נתאחד כעם".

סגן ראש מועצת שומרון ורס"ן במילואים דוידי בן ציון: "באנו הלילה, חול המועד פסח, כדי להתפלל עבור אחינו ואחיותנו שנמצאים בידי הנאצים בעזה. התפילה שלנו היא אצל יוסף הצדיק שהיה שבוי במצרים, ואנו מצפים שכפי שהיה לו נס ויצא מהשבי כך יהיה עם 133 החטופים שבעזה. הלב שלנו עם משפחותיהם ועם משפחות הנופלים שנהרגו בקרבות להגנת המולדת. הכניסה הלילה קטנה, קטנה מדי, אנחנו פה עם משפחות שכולות וצוות תחזוקה של מינהלת המקומות הקדושים של המועצה ואנו מצפים לכניסה גדולה בקרוב שתאפשר לעשרות אלפי יהודים לשוב ולהתפלל אצל יוסף הצדיק".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן הודה לחיילי חטיבת שומרון בראשותו של המח"ט אל"מ שמעון סיסו, לקצין ההגמ"ר של החטיבה ולמתנדבי מנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים של המועצה האזורית שומרון שסייעו ואפשרו את הכניסה.