ארצות הברית מודיעה רשמית: התחלנו לבנות את הנמל בעזה

חודש וחצי לאחר ההחלטה להקים נמל ימי זמני מול חופי עזה, הערב הודיע הפנטגון כי המזח החל להבנות באופן רשמי על ידי ארצות הברית. המטרה: העברת סיוע הומניטרי נוסף דרך הים. דובר צה"ל: נספק תמיכה לוגיסטית ובטחונית

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/04/24 22:04 יז בניסן התשפד

ארצות הברית מודיעה רשמית: התחלנו לבנות את הנמל בעזה
ספינה בחוף עזה, ארכיון, צילום: Abed Rahim Khatib,FLASH 90

לפני כחודש וחצי, הודיע דובר צה"ל כי בכוונת ישראל וארצות הברית להקים מזח צף, זמני, מול חופי עזה על מנת להעביר סיוע הומניטרי דרך הים. הערב (ה'), הודיע הפנטגון האמריקאי באופן רשמי כי ארצות הברית החלה לבנות את המזח הימי מול חופי הרצועה.

דובר צה"ל: נפעל בכדי לספק תמיכה ביטחונית ולוגיסטית

כאמור, הרציף עתיד לאפשר הכנסה של סיוע הומניטרי נוסף לעזה, והוא יהיה זמני בלבד. המזח הצף יעמוד באזור מרכז הרצועה. כבר בחודש שעבר נשלחה לאזור ספינת תמיכה לוגיסטית אמריקנית שנשאה את הציוד הנדרש להקמת הרציף.

מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל אישר יוזמה חדשה של ציר לוגיסטי מהחוף בעזה בהובלת פיקוד המרכז של ארצות הברית. יוזמה זו תייעל ותרחיב את הכנסת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה. צה"ל יפעל בכדי לספק תמיכה ביטחונית ולוגיסטית ליוזמה, אשר כוללת בניית רציף צף זמני בחופי הרצועה והעברת סיוע מהים לרצועת עזה. ההשתתפות של צה"ל ביוזמה מדגישה את העבודה המשותפת עם הארגונים הבינ"ל להכנסת הסיוע ההומניטרי לאוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה".