למרות עומס החום - אלפים באתרי התיירות בבנימין

באתר שילה הקדומה, במעיינות ובארמונות החשמונאים ביריחו הגיעו מבקרים רבים למרות החום. ראש המועצה ישראל גנץ: "עם ישראל מחובר לכאן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/04/24 20:49 יז בניסן התשפד

למרות עומס החום - אלפים באתרי התיירות בבנימין
תיירות בנימין, צילום: תיירות בנימין

אלפי מבקרים פקדו עד כה את אתרי הטבע והתיירות ברחבי בנימין. המעיינות, המסלולים ואתרי התיירות קלטו את המבקרים הרבים שהגיעו מכל רחבי הארץ וצפויים להגיע גם מחר.

תיירות בנימין,

תיירות בבנימין, צילום: תיירות בנימין

מסלולים ואתרים היסטוריים

לאתר המורשת 'שילה הקדומה' הגיעו משפחות רבות שמצאו פינות צל, הפעלות ומיצגים או קוליים. בנוסף מועצת בנימין בשיתוף משרד המורשת והשר עמיחי אליהו ערכו יום ביקור מיוחד באתר ארמונות החשמונאים ליד יריחו, שם נהנו הבאים מסיורים והדרכות של אנשי בית ספר שדה עפרה וארגון 'שומרים על הנצח', כאשר בפעם הראשונה אחד המסלולים החל בגדה המערבית של נחל קלט בתצפית על הארמון העגול שבנה הורדוס, שנחשב למופת אדריכלי ונבנה על ידי בנאים מומחים שהגיעו מאיטליה, ובו על פי השערות החוקרים מצא הורדוס את מותו בשנת 4 לפנה"ס.

תיירות בבנימין,

תיירות בבנימין, צילום: תיירות בנימין

ישראל גנץ: "דווקא בתקופה הזו המבקרים הרבים שמגיעים מכל רחבי הארץ ממלאים את הלב"

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ אמר: "עם ישראל מחובר לכאן וחוזר ומבקר בו. האלפים שהגיעו מוכיחים כי השורשים שלנו כאן עמוקים ואיתנים. דווקא בתקופה הזו המבקרים הרבים שמגיעים מכל רחבי הארץ ממלאים את הלב בגאווה ובשמחה".

משה גוטמן, יו"ר שומרים על הנצח אמר: "בואו להיות חלק מחגיגת המורשת היפה שלנו, שהמתינה לנו כל תקופת המלחמה בסבלנות. צאו עם המשפחה לפגוש אותה באופן בלתי אמצעי, דרך הרגליים".