מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

לפיד מסביר: אם הייתי ראש ממשלה - כך הייתי מחסל את חמאס

ראש הממשלה לשעבר הסביר כי המלחמה ברפיח במתעכבת מהווה הזדמנות להחזרת החטופים, והצהיר: את חמאס צריך לחסל, אבל בתהליך של שנים. בהמשך מתח ביקורת נוקבת על הישארותם של גנץ ואייזנקוט בממשלה: "לא משפיעים על שום דבר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/04/24 08:29 יז בניסן התשפד

לפיד מסביר: אם הייתי ראש ממשלה - כך הייתי מחסל את חמאס
לפיד, , צילום: Yonatan Sindel,Flash90

"החרדה של ממשלת הימין על מלא עאלק, שאולי מישהו יגיד שהם לא ממשלת ניצחון מוחלט, גורמת לזה שלא מחזירים הביתה את הירש ואת לירי ואחרים". כך הטיח הבוקר (ה') ראש הממשלה לשעבר יאיר לפיד בממשלה הנוכחית ברדיו 103FM.

הוא הסביר מה היה עושה אם היה כעת ראש הממשלה: "הייתי מפסיק את הלחימה, דוחה את רפיח ועושה את העסקה ומחזיר את החטופים. הממשלה הזו הפקירה אותם, חובתה להחזיר אותם. האחריות על ראשם והם צריכים לחזור הביתה". האו הסביר כי עקב הסוגייה המתעכבת ברפיח "במילא אין עכשיו מלחמה, אז תעשה עסקה ותחזיר את החטופים. זו חובתך, זה הדבר היחיד שמצדיק את קיומה של הממשלה הזאת שגם ככה הייתה צריכה ללכת הביתה, אז מה הייתי עושה? זה מה שהייתי עושה".

העסקה מתעכבת כי "מפחדים מבן גביר וסמוטריץ'"

לטענתו, "אני חושב שבדצמבר היינו על סף עסקה והיה צריך לעשות אותה והתברברו וניסו להשיג עוד הישג, ומפחדים מבן גביר ומסמוטריץ' ומתעסקים בפוליטיקה במקום במהות. המלחמה הזו היא הדבר הכי נורא שקרה לעם ישראל ולמדינת ישראל, והדבר הכי נורא בתוך הדבר הכי נורא אלה החטופים וזה שהם עוד לא בבית".

הוא הציג את התוכנית שלו להשמדת הטרור בעזה: "את חמאס אנחנו נצטרך להרוג, את יחיא סינוואר צריך להרוג, את מוחמד דף צריך להרוג, צריך להשמיד את גדודי חמאס, אבל את זה אתה תעשה במהלך של שנים, במהלך מורכב. 15 שנה שילמת להם, עזרת להם, סייעת להם, עכשיו מבקשים ממך דבר אחד - קודם כל תחזיר את החטופים וננצח אותם בתהליך מורכב".

ישיבת קבינט

ישיבת קבינט, צילום: חיים צח / לע"מ

זועם על גנץ ואייזנקוט: "לא משפיעים על שום דבר"

בהמשך מתח ביקורת על בכירי המחנה הממלכתי בני גנץ וגדי איזנקוט שעדיין נשארים בממשלה: "בסוף יש איזשהו מבחן תוצאה, אם אתה מסתכל ואין חטופים והצבא לא באמת נלחם עכשיו בתוך עזה". הוא הוסיף, "הם נכנסו לממשלה ומחזיקים אותה בחיים חצי שנה ואסון רודף אסון ותקלה רודפת תקלה, ומחזיקים בחיים ממשלה לא לגיטימית וכושלת, אז יש גבול כמה זמן אפשר לשמוע את ההסבר הזה של 'המשפיעים מבפנים'".

גנץ ולפיד.

גנץ ולפיד. , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

"משפיעים מבפנים זה הדבר שאומר כל אדם שלא רוצה לצאת. הם צריכים לצאת משם, הממשלה הזאת צריכה ללכת הביתה כי האירוע לא מנוהל. ואני רוצה להזכיר, כל הדברים שהם אמרו שהם ישפיעו עליהם, ממינויים בכירים, דרך התקציב, על שום דבר הם לא משפיעים, אז לכו הביתה. תנו לנו לעבוד בלהפיל את הממשלה הזאת", הבהיר.