מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אחרי חודשים בעזה: האל"מ שפיקד על היחידה הרב מימדית הודיע על פרישה

אל"מ דביר חבר הוא מפקד מוערך שמאז השבעה באוקטובר קיבל את הפיקוד על היחידה הרב מימדית שפיקדה על עשרות מבצעים בלחימה ברצועה | אחרי שהודיעו לו כי נבחר מישהו אחר לפיקוד קבוע על היחידה, חבר החליט לפרוש

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/04/24 21:34 טז בניסן התשפד

אחרי חודשים בעזה: האל"מ שפיקד על היחידה הרב מימדית הודיע על פרישה
אל"מ דביר חבר, צילום: ויקיפדיה, נחלת הכלל

אלוף-משנה דביר חבר, שמפקד מתחילת המלחמה על היחידה הרב-ממדית (רפאים) במקומו של אלוף-משנה רועי לוי שנהרג בפרוץ המלחמה בקרב עם מחבלים בקיבוץ רעים, הודיע בימים האחרונים למפקדו, ראש מערך התמרון אלוף סער צור, על כוונתו לסיים באופן מיידי את תפקידו.

ההודעה המפתיעה, שמגיעה אחרי חודשי לחימה ארוכים בעזה, קורית בזמן שהיחידה שלו מחליפה את הנח"ל במשימה של החזקת מסדרון נצרים בצפון הרצועה והוצאת הפשיטות ממנו. חבר לא קיבל באחרונה מינוי קבע של פיקוד על היחידה, לאחר שבצה"ל הוחלט למנות למינוי קבוע את אלוף-משנה טל אשור, שהחליף ב-7 באוקטובר את מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה, אלוף-משנה אסף חממי, שנהרג אף הוא בקרב עם מחבלים ליד קיבוץ נירים. כך לפי פרסום של יואב זיתון.

"הקצין הוביל את הלחימה של היחידה בעזה והביא אותה להצלחות מבצעיות רבות"

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "אל"מ דביר חבר הוא קצין מוערך אשר שירת בתפקידים מרכזיים לאורך השנים. הקצין קפץ ב-7/10 ללחימה בקיבוץ רעים, ונקרא להחליף את אל"מ רועי לוי ז"ל שנפל במלחמה. הקצין הוביל את הלחימה של היחידה בעזה והביא אותה להצלחות מבצעיות רבות. דביר ביקש לסיים את תפקידו כממלא מקום באופן מיידי. מפקד מערך התמרון, אלוף סער צור, ומפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי, נענו לבקשתו. עד לכניסת מחליפו, ימלא את מקומו סגן מפקד היחידה".

"דביר הוא בוגר המכינה בעלי, חובש כיפה סרוגה. תעשו פרצוף של מופתעים"

יהודה ולד, מנכ"ל מפלגת הציונות הדתית הגיב על ההחלטה: "אל"מ דביר חבר מפקד היחידה הרב ממדית "רפאים" הוביל את היחידה בעוז וגבורה כל חודשי הלחימה בעזה . היום הוא ביקש לסיים את תפקידו בגלל שנעצר קידומו והחליטו למנות מפקד אחר ליחידה. דביר קצין התקפי וגיבור, לא שבוי בקונספציה, בוגר המכינה בעלי, חובש כיפה סרוגה. תעשו פרצוף של מופתעים".