מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

על רקע האנטישמיות בארה"ב, בן גביר הודיע: נקים כיתות כוננות בחו"ל

כל העולם נושא את עיניו לאוניברסיטאות בארצות הברית, שם התקריות האנטישמיות עולות על גדותיהן בימים האחרונים וסטודנטים יהודים לא יכולים להיכנס בשערי הקמפוסים. בן גביר העלה רעיון מקורי: כיתות כוננות יהודיות מעבר לים

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/04/24 19:55 טז בניסן התשפד

על רקע האנטישמיות בארה"ב, בן גביר הודיע: נקים כיתות כוננות בחו"ל
בן גביר ושבתאי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

על רקע אירועי האנטישמיות שעולים בכל רחבי העולם ובמיוחד בארה"ב, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר פרסם היום (ד') הצעה מעניינת לפיה הוא רוצה לפתוח כיתות כוננות בחו"ל שיעברו הכשרה על ידי משטרת ישראל.

בציוץ בטוויטר שלו כתב בן גביר: "יהודי התפוצות סובלים בימים אלו מגל אנטישמיות קשה בקהילות ובקמפוסים בארה"ב, אירופה ובעולם. ביקשתי ממפכ"ל המשטרה לגבש תוכנית סיוע להקמת כיתות כוננות מקומיות שיגנו על הקהילות והמוסדות היהודים בחו"ל, באמצעות ליווי מקצועי, כולל תכנית הדרכה ומענה טכנולוגי לאבטחה. הכל כמובן בשיתוף פעולה מלא עם המשטרה המקומית והרשויות הרלוונטיות. חובתנו היהודית, הלאומית והמוסרית לסייע להם!".

"זה מזכיר את מה שקרה באוניברסיטאות בגרמניה בשנות ה-30"

גם ראש הממשלה נתניהו התייחס לאנטישמיות בקמפוסים ואמר: "מה שקורה בקמפוסים של הקולג'ים באמריקה הוא מחריד. המון אנטישמי השתלט על אוניברסיטאות מובילות. הם קוראים להשמדת ישראל. הם תוקפים סטודנטים יהודים. הם תוקפים סגל יהודי. זה מזכיר את מה שקרה באוניברסיטאות בגרמניה בשנות ה-30. זה יש לעצור את זה ולגנות זאת באופן חד משמעי".