מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הרצוג לסגנית נשיא ארה"ב: מגנה את הסנקציות על "נצח יהודה"

סגנית נשיא ארצות הברית קאמלה האריס התקשרה לנשיא המדינה על מנת לברך אותו ואת עם ישראל לרגל חג הפסח. הרצוג הודה על התמיכה בישראל אך גינה את הסנקציות נגד גדוד "נצח יהודה". "על הנושא להיפתר בשיח מסודר בין המדינות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/04/24 07:36 טז בניסן התשפד

הרצוג לסגנית נשיא ארה"ב: מגנה את הסנקציות על "נצח יהודה"
לוחמים, ארכיון, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

סגנית נשיא ארצות הברית קמלה האריס התקשרה אמש (שלישי) לנשיא המדינה על מנת לברך אותו לכבוד חג הפסח. השניים שוחחו על הצורך הדחוף להשיב את החטופים בידי ארגון הטרור חמאס בעזה בהקדם האפשרי. הנשיא ביקש להדגיש לסגנית הנשיא את התנגדותו החד משמעית לאפשרות של הטלת סנקציות כנגד גדוד "נצח יהודה" וציין כי על הנושא להיפתר בשיח מסודר בין המדינות, כפי שנעשה בנושאים רבים בעבר.

הרצוג גינה את האנטישמיות בקמפוסים

נוסף על כך, בשיחתם גינה הנשיא בחריפות את תופעת האנטישמיות בקמפוסים בארצות הברית. סגנית הנשיא חזרה בתקיפות על הגינוי החריף של נשיא ארצות הברית כנגד קריאות השנאה והאנטישמיות הנשמעות בקמפוסים בארצות הברית, וביקשה להודות לנשיא על אמירתו החשובה בנוגע לאירוע האלים באוניברסיטת קולומביה.

גל של אנטישמיות ברחבי העולם בעקבות המלחמה

גל של אנטישמיות ברחבי העולם בעקבות המלחמה, צילום: Jesus Salas Dual,Shutterstock

האריס יצאה בנחרצות כנגד כניסה לרפיח

כזכור, לפני כחודש, קמלה האריס התבטאה בנחרצות כנגד מבצע צה"לי ברפיח. "כל פעולה צבאית ברפיח תהיה טעות גדולה", אמרה האריס לרשת ABC. "הסתכלתי על המפות. אין שום מקום לאנשים האלה ללכת. יש 1.5 מיליון איש שם כי אמרו להם ללכת לשם".