מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ברוב גדול: הסנאט אישר חבילת סיוע של 26 מיליארד דולר לישראל

הסנאט אישר חבילת סיוע כוללת של 95 מיליארד דולר לאוקראינה, ישראל וטייוואן. החבילה כוללת סיוע של 26 מיליארדי דולרים שיועברו לישראל והיא אושרה ברוב של 80 תומכים מול 19 מתנגדים בלבד

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/04/24 21:46 טו בניסן התשפד

ברוב גדול: הסנאט אישר חבילת סיוע של 26 מיליארד דולר לישראל
הקונגרס האמריקאי, צילום: shutterstock

בשורות טובות מארה"ב: על אף היחסים המתוחים מול ארצות הברית בשבועות האחרונים, הסנאט אישר הערב (ג') חבילת סיוע כוללת של 95 מיליארד דולר לאוקראינה, ישראל וטייוואן. החבילה כוללת סיוע של 26 מיליארדי דולרים שיועברו לישראל והיא אושרה ברוב של 80 תומכים מול 19 מתנגדים בלבד. הצעת הסיוע תעבור כעת לחתימה של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ולאחר מכן תיכנס לתוקף באופן סופי.

תיעוד: נחיתת סיוע צבאי של ארה"ב בישראל במהלך המלחמה

ארה"ב תטיל סנקציות על גדוד "נצח יהודה"

במקביל, שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן צפוי להכריז בימים הקרובים על סנקציות נגד גדוד "נצח יהודה" שבצה"ל. הסנקציות יאסרו סיוע או הכשרה צבאית אמריקאית של הגדוד וכן יאסרו עליו להשתתף בפעילויות שזוכות למימון אמריקני. בתגובה להחלטה המסתמנת, דובר צה"ל הבהיר כי "לוחמי גדוד 'נצח יהודה' משתתפים כעת במלחמה ברצועת עזה, באומץ ובמקצועיות, תוך שמירה על ערכי ורוח צה"ל ועקרונות הדין הבינלאומי.

צה"ל על הסנקציות הצפויות על גדוד "נצח יהודה": העניין לא מוכר

עוד הוסיף דובר צה"ל: "לאורך השנים האחרונות, לוחמי הגדוד נמצאים בליבת העשייה המבצעית מסביב לשעון, כדי לשמור על ביטחון אזרחי מדינת ישראל, לצד היותו גדוד מוביל בשילוב חרדים לוחמים בצה"ל. בהמשך לפרסומים אודות סנקציות נגד הגדוד, העניין לא מוכר בצה"ל. באם תתקבל החלטה בעניין היא תבחן. צה"ל פועל ויוסיף לפעול לבדיקת כל אירוע חריג באופן ענייני ובהתאם לדין".