מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

כטב"מים נורו לקריות ולעכו - רקטות שוגרו לעבר שדרות: סיכום חדשות החג

פסח לא שקט ביישובי הצפון והדרום: במהלך החג התראות מפני חדירת כלי טיס לא מאוישים הופעלו בקריות ובעכו ובבוקר החג הופעלו אזעקות צבע אדום בשדרות ויישובי עוטף עזה

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/04/24 20:42 טו בניסן התשפד

כטב"מים נורו לקריות ולעכו - רקטות שוגרו לעבר שדרות: סיכום חדשות החג
כיפת ברזל, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

ההסלמה בצפון נמשכת: לראשונה מזה ארבעה חודשים, חיזבאללה שיגר היום (ג') כטב"מים לעבר ערי הגליל המערבי והתראות מפני חדירת כלי טיס לא מאוישים הופעלו בקריית מוצקין, קריית ביאליק, כפר ביאליק, קריית ים ועכו. מצה"ל נמסר מאוחר יותר כי "לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה שתי מטרות אוויריות חשודות מעל המרחב הימי בצפון הארץ. התרעות על ירי רקטות וטילים הופעלו בעקבות חשש לנפילת שברי יירוט".

ארבע רקטות נורו לשדרות - צה"ל תקף את מקור הירי

סמוך לשעה 9:30 אזעקות צבע אדום בשדרות ויישובי עוטף עזה כתוצאה מירי ארבע רקטות ששוגרו מצפון רצועת עזה. כלל הרקטות יורטו, אך כתוצאה מפגיעה של שברי יירוט מחסן של בית בעיר נפגע ועלה באש. כוחות כבאות והצלה שהגיעו למקום השתלטו על השריפה, לא היו נפגעים באירוע. בתגובה, חיל האוויר תקף במרחב ממנו זוהו השיגורים מספר מטרות, ביניהן, פירים מבצעיים, תשתיות טרור ומשגר עם רקטות מוכנות לשיגור לעבר שטח הארץ.

צה"ל חיסל בכיר במערך ההגנה האווירית של חיזבאללה

במהלך החג, חיל האוויר תקף וחיסל במרחב דרום לבנון, את חסין עלי עזקול, מחבל מרכזי במערך ההגנה האווירית של חיזבאללה בדרום לבנון. עזקול היה מעורב רבות בפעילות המערך ולפי צה"ל סיכולו מהווה פגיעה משמעותית ביכולת מערך ההגנה האווירית של חיזבאללה בדרום לבנון. בנוסף, במהלך ליל החג חוסל במרחב ארזון המחבל מחמד ח'ליל עטיה, מחבל מרכזי ביחידה האווירית של כוח רדואן בארגון הטרור חיזבאללה.

חיזבאללה שיגר עשרות רקטות לעבר בסיס עין זיתים הסמוך לצפת

עם כניסת החג, אזעקות צבע אדום נשמעו בעיר צפת וביישוב קדיתא. דובר צה"ל הודיע בהמשך כי זוהו כ-35 רקטות שחצו משטח לבנון למרחב עין זיתים, ללא נפגעים. כוחות צה"ל תקפו את מקור הירי.