מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

נתניהו מבטיח: ננחית מכות כואבות על חמאס - וזה יקרה בקרוב

זמן קצר לאחר הצהרתו של השר גנץ, פונה ראש הממשלה לאומה ומבטיח כי לא שכח את החטופים וכי הלחץ הצבאי על חמאס יוגבר ממש בימים הקרובים. עוד הוא הדגיש כי יעמוד כנגד כל מי שיבקש להטיל סנקציות על צה"ל

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/04/24 17:04 יג בניסן התשפד

נתניהו מבטיח: ננחית מכות כואבות על חמאס - וזה יקרה בקרוב
נתניהו, צילום: צילום מסך

"מה נשתנה הלילה הזה, אזרחי ישראל?" כך פתח ראש הממשלה בנימין נתניהו את הצהרתו לאומה הערב (א'), זמן קצר לאחר הצהרתו של השר גנץ. "בלילה הזה, 133 אחינו ואחיותינו היקרים אינם מסובים לשולחן הסדר, והם עדיין כלואים בתופת של החמאס. כבר שחררנו 124 מחטופינו ואנחנו מחויבים להשיב את כולם הביתה - את החיים ואת החללים כאחד. ומה לא נשתנה הלילה הזה? שבכל דור ודור קמים עלינו לכלותינו, והקדוש ברוך הוא מצילנו מידם. גם הפעם נגבר על מבקשי נפשנו - בזכות האמונה של עמנו, התעוזה של לוחמינו והאחדות בתוכנו".

נתניהו מתחייב: בימים הקרובים נגביר את הלחץ הצבאי והמדיני על החמאס

"בליל הסדר הזה ניצבים לנגד עינינו חטופינו בשבי החמאס. הסבל שלהם והסבל של משפחותיהם קורע את ליבנו ורק מחזק את נחישותנו להשיבם. איננו מרפים ולו לרגע מן המשימה הקדושה להחזיר אותם הביתה. לצערי, עד עכשיו, כל ההצעות לשחרור חטופינו נדחו על הסף על ידי החמאס. לכן אמר בצדק מזכיר המדינה האמריקני: 'החמאס סירב לכל ההצעות שהוגשו לו'. לדבריו, הדבר היחיד שמונע עסקה לשחרור החטופים - הוא החמאס" מסביר נתניהו.

הלוחמים בעזה

הלוחמים בעזה, צילום: דובר צה"ל

"במקום לסגת מעמדותיו הקיצוניות, החמאס בונה על פילוג בתוכנו, הוא שואב עידוד מהלחצים שמופנים כלפי ממשלת ישראל. כתוצאה מכך, הוא רק מקשיח את תנאיו לשחרור חטופינו. הוא מכביד את ליבו, ומסרב לשלח את בני עמנו. ולכן, ננחית עליו מכות נוספות וכואבות - וזה יקרה בקרוב. בימים הקרובים נגביר את הלחץ הצבאי והמדיני על החמאס כי זאת הדרך היחידה לשחרר את חטופינו ולהשיג את ניצחוננו".

אם מישהו חושב שהוא יכול להטיל סנקציות על יחידה בצה"ל - אני אלחם בזה בכל כוחותי"

על רקע הדיווחים על סנקציות שתטיל ארצות הברית על גדוד נצח יהודה, אמר נתניהו: "אחי יוני ז"ל, שנפל בקרב למען השבת חטופים, כתב את האמת ההיסטורית הפשוטה: 'צה"ל הוא הגורם היחיד העומד בפרץ ומונע את שחיטת עמנו כבימים עברו'. אני אגן בחירוף נפש על צה"ל, על הצבא שלנו ועל הלוחמים שלנו. אם מישהו חושב שהוא יכול להטיל סנקציות על יחידה בצה"ל - אני אלחם בזה בכל כוחותיי. כפי שהחיילים שלנו מאוחדים להגן עלינו בשדה הקרב, אנחנו מאוחדים להגן עליהם בשדה המדיני".