היועמ"שית מתקפלת: ייצוג נפרד לממשלה בבג"ץ הגיוס

גלי בהרב מיארה נכנעה לבקשת מזכיר הממשלה יוסי פוקס, ומאשרת ייצוג נפרד לממשלה מול בג"צ בנוגע לחוק הגיוס. זאת לאחר שבעבר טענה: "מתן אישור לממשלה או לחבריה לייצוג משפטי נפרד, הוא חריג"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/04/24 16:40 יג בניסן התשפד

היועמ"שית מתקפלת: ייצוג נפרד לממשלה בבג"ץ הגיוס
צילום: Miriam Alster/Flash90

הדיון בבג"ץ בנוגע לחוק הגיוס יצר קרע משמעותי בין הממשלה לבין היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה. לפני כשבועיים דרש מזכיר הממשלה יוסי פוקס מהיועמ"שית שתאשר ייצוג נפרד לממשלה מול בג"צ בנושא, לבסוף נכנעה בהרב מיארה ללחצים, והיום (א') אישרה את הייצוג הנפרד.

היועמ"שית התקפלה

כזכור, לקראת הדיון הדרמטי בבג"ץ על פטור בחורי הישיבות החרדים משירות צבאי, ביקשו בממשלה מהיועצת המשפטית גלי בהרב מיארה לקבל ייצוג נפרד על ידי עורך דין מטעמם, על מנת להימנע ממבוכה כאשר תציג היועמ"שית את עמדתה בנושא גיוס חרדים שידועה כניצית יותר מעמדת הקואליציה.

הממשלה טענה כי מיארה לא מייצגת את עמדתה, והיא הודיעה בזמנו כי "מתן אישור לממשלה או לחבריה לייצוג משפטי נפרד, הוא חריג...לא ברור ביחס לאיזו עמדה ממשלתית מבוקש מתן אישור לייצוג נפרד, וממילא לא ברור על סמך מה כתבתם כי 'אין כל אפשרות לגשר על הפער המהותי בין עמדת היועצת המשפטית לממשלה לעמדת הממשלה הן בסוגיית הגיוס והן בסוגיית התמיכות'".