סנקציות? לא מוכר לנו: דובר צה"ל בהתייחסות ראשונה לסערת "נצח יהודה"

דובר צה"ל שובר דממת אלחוט ומגיב לראשונה על דבר הסנקציות האמריקאיות. הוא הבהיר: "לוחמי 'נצח יהודה' משתתפים כעת במלחמה ברצועת עזה, באומץ ובמקצועיות. בהמשך לפרסומים - העניין לא מוכר בצה״ל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/04/24 15:42 יג בניסן התשפד

סנקציות? לא מוכר לנו: דובר צה"ל בהתייחסות ראשונה לסערת "נצח יהודה"
חיילי גדוד נצח יהודה (למצולמים אין קשר לכתבה), צילום: Yaakov Naumi/Flash90

מדינת ישראל סערה ביממה האחרונה בעקבות הודעת ארצות הברית כי בכוונתה להטיל סנקציות על גדוד נצח יהודה, זאת בטענה להפרת זכויות אדם ביו"ש נגד פלסטינים. פוליטיקאים רבים מיהרו להגיב בחריפות ולגנות את העניין, ביניהם ראש הממשלה בנימין נתניהו. עם זאת, הדרג הצבאי שמר על דממת אלחוט, עד לרגעים אלה.

נתניהו ובלינקן

נתניהו ובלינקן, צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

"העניין לא מוכר בצה"ל"

כמעט יממה לאחר פרסום הידיעה, בצה"ל החליטו לשבור שתיקה ולצדד באופן כמעט חד משמעי בגדוד החרדי. "לוחמי גדוד 'נצח יהודה' משתתפים כעת במלחמה ברצועת עזה, באומץ ובמקצועיות, תוך שמירה על ערכי ורוח צה"ל ועקרונות הדין הבינ"ל. לאורך השנים האחרונות, לוחמי הגדוד נמצאים בליבת העשייה המבצעית מסביב לשעון, כדי לשמור על ביטחון אזרחי מדינת ישראל, לצד היותו גדוד מוביל בשילוב חרדים לוחמים בצה"ל" פתח דובר צה"ל.

"בהמשך לפרסומים אודות סנקציות נגד הגדוד, העניין לא מוכר בצה"ל. באם תתקבל החלטה בעניין היא תבחן" הצהיר דובר צה"ל. עוד נמסר כי "צה"ל פועל ויוסיף לפעול לבדיקת כל אירוע חריג באופן ענייני ובהתאם לדין".

לוחמי נצח יהודה. למצולמים אין קשר לכתבה

לוחמי נצח יהודה. למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

הסנקציות הצפויות

כזכור, אנתוני בלינקן צפוי להכריז באופן רשמי על הסנקציות בימים הקרובים, כשהן ככל הנראה יאסרו סיוע או הכשרה צבאית אמריקאית של הגדוד וכן יאסרו להשתתף בפעילויות שזוכות למימון אמריקני. הסנקציות יינתנו בעקבות טענות להפרת זכויות אדם ביו"ש נגד פלסטינים. הטענה המרכזית עלתה בהקשר מותו של עמר אסעד בין ה-80 לפני כשנתיים.