מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

שר החוץ האיראני על המתקפה בארצו: "זה היה כמו צעצועים שהילדים שלנו משחקים בהם"

ישראל תקפה ביום שישי סוללת s-300 בבסיס איספהאן, זאת לאחר התקיפה האיראנית שנעשתה במוצ"ש שעבר. שר החוץ האיראני: "כל עוד לא תהיה הרפתקנות חדשה מצד ישראל נגד האינטרסים שלנו, אין לנו כוונה לתגובות חדשות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/04/24 20:44 יב בניסן התשפד

שר החוץ האיראני על המתקפה בארצו: "זה היה כמו צעצועים שהילדים שלנו משחקים בהם"
טילים איראנים, צילום: Matyas Rehak,Shutterstock

על רקע הדיווחים למתקפה ישראלית באיראן, ולאחר שרק ביום שישי האחרון דווח ברשתות הזרות כי במהלך הלילה של יום חמישי האחרון ישראל תקפה את נמל התעופה באיספהאן, כעת מדווח הניו יורק טיימס כי ישראל תקפה ביום שישי סוללת s-300 בבסיס איספהאן.

צילום: Mohasseyn,Shutterstock

שר החוץ האיראני: "אם ישראל תתקוף את ארצנו - התגובה שלנו תהיה מידית"

שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדולהייאן, התראיין לרשת NBC, ונשמע מסרב להאשים את ישראל במתקפה אתמול לפנות בוקר באיספהאן. בנוסף הוא הודיע כי לאיראן אין כוונה להגיב על המתקפה: "מה שקרה אתמול בלילה לא היה תקיפה, אלה היו כמו צעצועים שהילדים שלנו משחקים בהם ולא כטב"מים. כל עוד לא תהיה הרפתקנות חדשה מצד ישראל נגד האינטרסים שלנו - אין לנו כוונה לתגובות חדשות. אם ישראל תתקוף את ארצנו - התגובה שלנו תהיה מידית".

ישראל תקפה באיראן

המטרה בתקיפה היא להראות כי ישראל יכולה לפגוע במערכות ההגנה האיראניות, זאת לאחר המתקפה חסרת התקדים של איראן על ישראל במוצאי השבת שעברה. התקיפה בוצעה באמצעות "טיל חמקן" שיכול היה לעקוף את מערכות המכ"ם ושוגר לא מהמרחב האווירי של איראן. ישראל השתמשה גם ברחפנים במתקפה.