מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"לא מהווה סכנה": בית המשפט הורה לשחרר את המרצה המסיתה בתנאים מגבילים

בית משפט השלום בירושלים הורה לשחרר את הפרופסור נדירה שלהוב-קיבורקיאן בתנאים מגבילים | באוניברסיטה העברית התנגדו למעצר: "במדינה דמוקרטית אין מקום לעצור אדם בגין התבטאויות כאלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/04/24 14:31 יא בניסן התשפד

"לא מהווה סכנה": בית המשפט הורה לשחרר את המרצה המסיתה בתנאים מגבילים
פרופסור נדירה שלהוב-קיבורקיאן, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

בית משפט השלום בירושלים הורה היום (ו') למשטרה לשחרר את הפרופסור נדירה שלהוב-קיבורקיאן בתנאים מגבילים, לאחר שנעצרה אתמול ונחקרה בחשד להסתה לטרור. בהחלטת בית המשפט נקבע כי הפרופסור תשוחרר בערבות עצמית של עשרת אלפים שקלים וערבות דומה של צד שלישי, וכן תתחייב להתייצב לחקירה או לכל דיון בבית המשפט. בתגובה, במשטרה ביקשו עיכוב ביצוע לצורך הגשת ערעור על ההחלטה.

השופט: הפרופסור לא מהווה סכנה, יש לשחררה בתנאים מגבילים

בנימוקי ההחלטה כתב השופט כי הרקע למעצר הוא דברים שאמרה הפרופסור במהלך פודקאסט בחוד שעבר ו"לאחר עיון בחומר עולה שיש כמה ביטויים שיתכן שעוברים את התחום של חופש הביטוי להסתה". השופט הבהיר כי הפרופסור לא מהווה סכנה ולכן אין הצדקה למעצרה והדגיש בנוסף כי חלפו יותר מחודש ימים מאז פרסום הפודקאסט ואם אכן היא מהווה סכנה היה נדרש חעצור אותה באופן מיידי ולא חודש לאחר הפרסום.

המשטרה עצרה את פרופסור נדירה שלהוב-קיבורקיאן

כזכור, המשטרה עצרה אתמול (ה') את פרופסור נדירה שלהוב-קיבורקיאן בחשד להסתה לטרור וזאת לאחר שהאשימה את ישראל ברצח עם בעזה והטילה ספק בפגיעות המיניות בטבח השבעה באוקטובר. תחילה באוניברסיטה העברית הודיעו על השעייתה של המרצה אולם שבועיים לאחר מכן הודיוה על החזרתה לאחר שנטען כי "חזרה בה".

באוניברסיטה העברית התנגדו למעצר המרצה: "מוטרדים מאוד"

באוניברסיטה העברית יצאו נגד מעצרה ובמייל שהפיצו לכלל הסטודנטים נכתב: "האוניברסיטה העברית מתנגדת נחרצות לרבים מהדברים שאמרה פרופסור שלהוב-קיבורקיאן לפני כחודש, וגם פעלה בתקיפות בנושא זה. יחד עם זאת, אנו מוטרדים מאד ממעצרה של פרופסור שלהוב-קיבורקיאן, אם אכן המעצר מבוסס על הדברים שאותם אמרה בפומבי".

"קוראים לשחרר את פרופסור שלהוב-קיבורקיאן ממעצר באופן מיידי"

עוד הוסיפו באוניברסיטה כי "במדינה דמוקרטית אין מקום לעצור אדם בגין התבטאויות כאלה, מקוממות ככל שיהיו". בסיום ההודעה נכתב: "אנו קוראים לשחרר את פרופסור שלהוב-קיבורקיאן ממעצר באופן מיידי".