מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בגלל בן גביר: המחבלים מקבלים לחם טרי - שב"ס שילם פי 3

בשל החלטתו של השר לביטחון לאומי לסגור את המאפיות בבתי הכלא, בשב"ס שילשו את ההוצאה על האכלת המחבלים הכלואים בבתי הכלא - שממשיכים להנות מלחם ומאפים טריים

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 19/04/24 13:25 יא בניסן התשפד

בגלל בן גביר: המחבלים מקבלים לחם טרי - שב"ס שילם פי 3
בן גביר והאסירים הביטחוניים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90, WISSAM NASSAR / FLASH 90

בשל החלטתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לסגור את המאפיות בבתי הכלא הביטחוניים כדי שלא יקבלו פיתות טריות, בשב"ס החלו לספק להם לחם ומאפים טריים שנרכשים ממאפיות פרטיות בעלות יקרה יותר ב-250%, כך נחשף בעיתון ישראל היום.

המחבלים ממשיכים לקבל לחם טרי - ממאפיות פרטיות

כזכור, השר הורה לפני למעלה משנה לסגור את המאפיות בבתי הכלא כדי לפגוע בתנאי המחבלים, אך כאמור, בפועל המחבלים ממשיכים לקבל לחם טרי, בעלות יקרה יותר. כך עולה מהנתונים כי במקום עלות של 28 אלף שקלים בחודש עבור הכנת פיתות בשני בתי כליאה, כעת בשב"ס נאלצו לשלם 112 אלף שקלים בממוצע לכל חודש כדי לספק למחבלים הכלואים מוצרים זהים.

עלות הלחם הטרי: פי 250% ממחיר הפיתות

בהמשך החליטו בשב"ס לספק למחבלים לחם טרי במקום פיתות בניסיון להוזיל את המחיר, אך גם שינוי זה הותיר את המחיר גבוה בהרבה עם תשלום של 70 אלף שקלים בחודש בממוצע לעומת 28 אלף שקלים לפני החלטתו של בן גביר.

בן גביר: "גם השהיה בבתי הכלא כידוע איננה כלכלית"

בתגובה לדיווח, בן גביר כתב ברשת החברתית X: "אני שומע 'טענות' שסגירת מאפיות הפינוקים בבתי הכלא 'איננה כלכלית'. לשיטת אותם מתדרכים, צריך אולי לשלוח את כל המחבלים הביתה, כי גם השהיה בבתי הכלא כידוע איננה כלכלית. מצד שני, אני תומך בעונש מוות למחבלים, שזה הדבר הכי כלכלי, ולטווח ארוך".

בן גביר: "אין פיתות חמות וגם לא קרות, הם מסתפקים בלחם פשוט"

"בכל מקרה, תנוח דעתכם, חגיגת המאפיות והפינוקים בכלא הסתיימה, אין פיתות חמות וגם לא קרות, הם מסתפקים בלחם פשוט. גם הקנטינות נסגרו, גם הטלויזיות למחבלים נלקחו, ואפילו לגבי מצב הפירות אני שומע שהיועמ"שית דורשת הבהרות.לא סתם התנאי הראשון של החמאס שביקשו הוא לחזור לתנאים "של לפני בן גביר".