מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

איראן: לא יודעים מי עומד מאחורי המתקפה

ברשת רויטרס דיווחו מפי בכיר איראני כי באיראן טרם החליטו איך והאם להגיב על התקיפה במדינה ולא ברור האם ישראל היא שאחראית לתקיפה: "לא הותקפנו על ידי גורם חיצוני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/04/24 10:18 יא בניסן התשפד

איראן: לא יודעים מי עומד מאחורי המתקפה
חמינאי, צילום: mohammad kassir,Shutterstock

ברקע המתקפה המיוחסת לישראל על בסיס אווירי באיראן, ברשת רויטרס דיווחו מפי בכיר איראני כי במדינה טרם החליטו איך והאם להגיב על התקיפה במדינה ולא ברור האם ישראל היא שאחראית לתקיפה. "הדיווחים הזרים על האירוע לא אומתו. לא זיהינו שום מתקפה חיצונית, מדברים יותר על חדירת כלי טיס מאשר על מתקפה", אמר הבכיר האיראני בעילום שם.

דיווחים: "ישראל תקפה בסיס אווירי באספהאן"

מוקדם יותר דווח ברשתות הזרות, כי במהלך הלילה (ה') ישראל תקפה את נמל התעופה באספהאן בתגובה לתקיפה חסרת התקדים האיראנית לעבר ישראל במוצאי שבת. גורמים אמריקניים אישרו לרשתות ABC, ניו יורק טיימס ופוקס ניוז כי ישראל ביצעה תקיפה מוגבלת בשטח איראן, ושלושה גורמים בטהרן אישרו כי אכן הייתה פגיעה בשדה התעופה.

דיווח: התקיפה בוצעה באמצעות טילים | כלי תקשורת באיראן: יורטו 3 כטב"מים

עוד דווח ברשת ABC כי התקיפה הישראלית בוצעה באמצעות "טילים ישראליים" אך בתקשורת האיראני דווח כי מערכות ההגנה האווירית הצליחו ליירט מספר כלי טיס בלתי מאויישים, ואילו דובר תוכנית החלל האזרחית של איראן אמר כי המל"טים שהופלו שוגרו מתוך איראן. במקביל בטלוויזיה הממלכתית של איראן פרסמו הבוקר תיעודים מאזור התקיפה המעידים על קיומה של שגרה באזור.

נמלי התעופה באיראן הושבתו בזמן התקיפה

במהלך התקיפה, לפי סוכנות הידיעות האיראנית "מאהר" כלל הטיסות האזרחיות לטהראן, אספהאן ושיראז הופסקו, אך כבר הבוקר כאמור באיראן הודיעו על הסרת כלל זה ההגבלות על טיסות ושדות התעופה חזרו לפעילות מלאה.