מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מייסדת בונות אלטרנטיבה והרבנית ימימה על במה אחת: משפחות החטופים התאחדו

משפחות החטופים התאחדו לעצרת משותפת שכללה נציגים מכל חלקי החברה הישראלית בסימן אחדות. בעצרת השתתפו רבנים אישי ציבור ואמנים ובניהם: הרבנית ימימה מזרחי, חיים ילין, שולי רנד יהונתן רזאל וחגי לובר

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/04/24 23:31 י בניסן התשפד

מייסדת בונות אלטרנטיבה והרבנית ימימה על במה אחת: משפחות החטופים התאחדו
מייסדת בונות אלטרנטיבה והרבנית ימימה על במה אחת: משפחות החטופים התאחדו לעצרת משותפת, צילום: מטה משפחות החטופים

אחדות לכבוד חג החירות: נציגים מכל חלקי החברה הישראלית הגיעו הערב (ה') לעצרת האחדות בכיכר החטופים ועלו בצמדים שמבטאים את היחד על אף השוני. בין הדמויות שהשתתפו בעצרת היו רבנים, אישי ציבור ואמנים ובניהם גם הרבנית ימימה מזרחי שעלתה לבמה יחד עם מורן זר קצנשטיין, מייסדת הארגון הפמיניסטי "בונות אלטרנטיבה".

הרבנית ימימה: "כנגד ארבע נשים דיברה שנת תשפ"ד"

הרבנית ימימה מזרחי אמרה במהלך העצרת: "כנגד ארבע נשים דיברה שנת תשפ"ד: החטופה, השכולה, המפונה מביתה וזו שאינה יודעת את נפשה. חטופה, מה היא אומרת? האם היא אומרת? למי היא אומרת? אולי היא שואלת: מה העדות והחוקים והמשפטים אשר ציוה ה'? הוא ציווה שלא לשעבד ולענות, הוא ציווה לפדות, ואנחנו נאמר לה כהלכות הפסח: מבטיחים לך למצוא אותך ואת כולכם, מבטיחים להשיב את האפיקומן היקר שלנו שבלעדיו אין ליל סדר".

"אישה שמהווה מבחינתי את הדוגמא לחכמה נשית ואהבת חינם"

מורן זר קצנשטיין, מייסדת הארגון הפמיניסטי "בונות אלטרנטיבה" אמרה: "לצד התפילה נאמר בתורה שעלינו לעשות השתדלות. דברים לא יקרו מעצמם. לא קיבלנו פטור מעשיה. וכל אחד ואחת מאיתנו צריכים לבדוק, מה המאמץ שאנחנו עושים כדי להשיב את החטופים והחטופות". עוד הוסיפה קצנשטיין: "אני מתרגשת לעמוד פה לצד הרבנית ימימה מזרחי. אישה שמהווה מבחינתי את הדוגמא לחכמה נשית ואהבת חינם".

"מה שעמד לרשותם לא היו קסדות ונשקים אלא רעות אחדות וחברות"

איריס חיים, אימו של יותם חיים שנחטף ונהרג בשוגג בזמן שברח משוביו אמרה: "יותם בני שרד בגבורה בשבי חמאס במשך שישים וחמישה ימים, השתחרר ביחד עם אלון שמריז וסאמר טללאקה, ושלושתם יצאו מהעולם כאנשים חופשיים, פרטיזנים, והוכיחו שוב מי הם האנשים בעם הזה. מה שעמד לרשותם לא היו קסדות ונשקים אלא רעות אחדות וחברות שבזכותם הצליחו".

"עם העיניים הטובות, נוכל לראות את הדברים אחרת"

דינה גדליה, אימו של רס"ל יוסף מלאכי גדליה ז"ל שנפל בקרב ב-7.10 אמרה: "אנחנו בוחרים בכל רגע נתון עם איזה עיניים נראה. יוסף הציל חיים, לחם בגבורה, בתעוזה רבה. הכאב כל כך חזק, הגעגוע עמוק ונורא. אבל בתוך כל הרעש וההמולה, עם העיניים הטובות, נוכל לראות את הדברים אחרת".

"כמה חיכיתי לחבק את אמא ואת אבא"

מורן סטלה ינאי, שורדת השבי אמרה: "כמה חיכיתי לחבק את אמא ואת אבא. אמא בטח כל-כך דאגת. אבל שרדנו את זה אמא. שתינו. שרדנו. בהתחלה שאלתי למה אותי זכיתי מכולם. אבל הבנתי שהזכות בשליחות, גבוהה מכל הר. יש לי אותי, יש לי אותך. יש לי הכל. שמע ישראל, הפעם אני אומרת תודה. שמעת אותי. אני בטוחה. האם תוכל לפתוח את אוזניך גם לכל השאר בבקשה?"

"אנחנו חייבים להיות ראויים לנופלים, לפצועים, ללוחמים"

חיים ילין, ראש מועצת אשכול לשעבר אמר: "אני ניצלתי כי 25 גיבורים נפלו בבארי כדי לשחרר אותנו, אחרי שעות של חוסר אונים בממ"ד. ואם אני בחיים אני חייב להילחם - להילחם כדי שכל החטופים יחזרו לביתם, למשפחותיהם. להילחם למען עתיד טוב יותר לדורות הבאים, לתת תקווה. תקווה לתיקון המדינה. אנחנו הבסיס של עצמנו, והכוח נמצא בידיים של כל אחד ואחת מאיתנו. אנחנו חייבים להיות ראויים לנופלים, לפצועים, ללוחמים".

חגי לובר וחיים ילין

חגי לובר וחיים ילין צילום: מטה משפחות החטופים

"רק אז תושלם המשימה"

חגי לובר, אביו של סמ"ר אלישע יהונתן לובר ז"ל שנפל בקרב ב7.10 קרא: "רדוף את אויבינו בני, רדוף את תמצית הרוע העולמי עד חורמה והצל מהם את אחינו אהובינו החטופים. רק אז תושלם המשימה ונוכל אנחנו המשפחה והעם להתאבל בשקט. ועשה זאת עכשיו. בני למרות הכאב על אחיך יהונתן, למרות לילות ללא שינה, המחכים לנו מפחד דפיקה נוספת בדלת".