מתקרבים לסגירת אל ג'זירה: המהלך שיוביל להפסקת השידורים בישראל

משרד הביטחון הגיש את חוות דעתו בעד בסגירת הערוץ הקטרי שהסית לאורך המלחמה נגד ישראל ובעד חמאס. חוות הדעת מצטרפת לחוות הדעת של השב"כ והמוסד ושר התקשורת מתכוון להעלות את הנושא להצבעה בישיבת הקבינט הקרובה

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/04/24 20:37 י בניסן התשפד

מתקרבים לסגירת אל ג'זירה: המהלך שיוביל להפסקת השידורים בישראל
נתניהו ברקע אל ג'זירה, צילום: MARC ISRAEL SELLEM/POOL, Gil C,Shutterstock

‏משרד הביטחון הגיש לאחרונה את חוות דעתו התומכת בהפסקת שידורי אלג'זירה מתוך ישראל, כך חשף הערב (ה') הכתב אבישי גרינצייג. חוות הדעת מצטרפת לעמדות שכבר הוגשו על ידי השב"כ והמוסד שתומכות בסגירת הערוץ המסית. ‏שר התקשורת שלמה קרעי יבקש מראש הממשלה נתניהו להעלות את ההצבעה על הסגירה כבר בישיבת הקבינט הקרובה ו‏מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה כבר החלה להכין את בקשת הצו שתוגש לבית המשפט.

בערוץ החדשות חגגו את האסון: "הלוחמים פגיעים יותר עכשיו"

כזכור, בעבר פורסם ברשת הקטרית ניתוח פרשני חיובי על השלכות האסון קשה שבו נפלו 21 לוחמים. ברשת החדשות הפרו-פלסטינית סיקרו את "ההשלכות החיוביות" של האסון וטענו כי האירוע הקשה יפעיל לחץ על הממשלה להביא לסיום המלחמה ויאיץ את המשא ומתן. בנוסף באתר העריכו את הפגיעה הנפשית שיחוו הישראלים בעקבות האסון. "אירוע בודד כזה במדינה די קטנה כמו ישראל ישפיע לא מעט על הנפש הקולקטיבית של הישראלים" כתבו.

"המלחמה הגיעה למבוי סתום והכוחות הישראליים חשופים יותר לפגיעות"

באתר טענו כי הפרשנות מבוססת על שיחה שנערכה עם אנדראס קריג, מרצה בכיר בבית הספר ללימודי ביטחון של קינגס קולג' בלונדון וכתבו: "עד כה, החברה הישראלית הייתה מוגנת מהמחיר האמיתי של המלחמה. כעת, המלחמה הגיעה למבוי סתום והכוחות הישראליים חשופים יותר לפגיעות. זה גם מראה שחמאס לא הובס".