נתניהו במטה המוסד והשב"כ: "אומות מתפוררות קודם כל מבפנים"

ראש הממשלה נתניהו ביקר במטה המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים ובמטה השב"כ ואמר לאנשיהם: "הפירוד הפנימי צריך להיעלם עכשיו משום שאנחנו תחת איום קיומי, ובאיום קיומי מאחדים כוחות ולא מפלגים אותם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/04/24 19:30 י בניסן התשפד

נתניהו במטה המוסד והשב"כ: "אומות מתפוררות קודם כל מבפנים"
נתניהו עם ראשי המוסד והשב"כ, צילום: קובי גדעון / לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום (ה') במטה המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים ובמטה השב"כ, ונפגש עם ראש השב"כ וראש המוסד. במסגרת פגישתם דנו על ההתפתחויות האזוריות בגזרות השונות ונפגשו לאחר מכן עם הפורום הבכיר של הנהלת השב"כ ופורום ראשי אגפים במוסד.

החג הזה הוא שונה כי "קמים עלינו לכלותינו"

נתניהו קיבל סקירה מקיפה על הפעילות הסיכולית העצימה של השירות בזירות השונות והודה למוסד ולשב"כ על חלקם בהגנה על ביטחון המדינה מאז מתקפת ה-7 באוקטובר. במהלך הישיבה אמר נתניהו: "החג הזה הוא שונה, כי 'קמים עלינו לכלותינו'. זה דבר מאוד מוחשי, מציר הרשע של איראן ושלוחותיה, כולל החמאס. ומנגד, 'משעבוד לגאולה'. זה מאוד מוחשי כשיש לנו עדיין חטופים שמוחזקים שם במרתפי המפלצות בעזה".

"להדוף את האיום הכולל שבא מאיראן"

עוד הוסיף ראש הממשלה: "אנחנו מחויבים גם לנצח את ציר הטרור בעזה, גם לשחרר את החטופים וגם להדוף את האיום הכולל שבא מאיראן. אלו משימות גדולות מאוד שמחייבות שני דברים: דבר ראשון שזה מחייב זה נחישות, הדבר השני שזה מחייב זה אחדות".

"אומות מתפוררות קודם כל מבפנים - לא מהלחץ החיצוני"

בהמשך קרא נתניהו להפחתת הפילוג: "אומות מתפוררות קודם כל מבפנים. לא מהלחץ החיצוני, אלא קודם כל מהפירוד הפנימי. הפירוד הפנימי צריך להיעלם עכשיו משום שאנחנו תחת איום קיומי, ובאיום קיומי מאחדים כוחות ולא מפלגים אותם. זה הדבר החשוב ביותר שיש".

"מעצמות עולמיות, נפלו בהיעדר לכידות פנימית"

נתניהו הוסיף: "מעצמות אדירות בזמננו, כולל מעצמות עולמיות, נפלו בהיעדר לכידות פנימית סביב הרעיון המאחד. הרעיון המאחד פה הוא שיבתו של עם ישראל לארצו ושיקום יכולת ההגנה שלנו מפני אלה שרוצים לכלותינו. זה הרעיון המרכזי והחשוב ביותר לפני כל דבר אחר - לפני תיקון עולם, לפני כל שאר הערכים שיש לנו".

לסיום חתם ראש הממשלה: "אם אין לנו את היכולת להגנה עצמית מפני מבקשי נפשנו אין לנו כלום, ועל זה צריך להתלכד כרגע בכל העוצמה בחג הפסח הזה ומה שיבוא אחריו".