עתירה לבג"ץ: לבטל את הענקת פרס ישראל מהרב יצחק יוסף

הפעילה החברתית בתיה כהנא דרור עתרה לבג"ץ נגד החלטתו של שר החינוך להעניק פרס ישראל לראשון לציון וזאת לאחר שאיים בהגירה המונית לחו"ל במקרה של חובת גיוס לציבור החרדי

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/04/24 16:34 י בניסן התשפד

עתירה לבג"ץ: לבטל את הענקת פרס ישראל מהרב יצחק יוסף
הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף., צילום: Yaakov Cohen/Flash90

עורכת הדין בתיה כהנא דרור עתרה היום (ה') לבג"ץ בדרישה שלא להעניק השנה את פרס ישראל לספרות תורנית ומשפט לראשון לציון הרב יצחק יוסף. בעתירה טוענת דרור כי קיים חשש סביר שבעת המלצתה של וועדת הפרס בעניינו של הרב יוסף היא לא הייתה מודעת להתבטאותו במהלך שיעורו השבועי בנוגע לחוק גיוס חרדים כי "אם יגייסו אותנו ניסע לחו"ל". כזכור, ההתבטאות עוררה סערה ציבורית וגררה גל של גינויים.

"לבטל את את הענקת פרס ישראל לרב יצחק יוסף"

במסגרת העתירה שר החינוך מתבקש לבטל את את הענקת פרס ישראל לרב יצחק יוסף ולדחות את המלצת ועדת השופטים להענקת פרס ישראל לשנת תשפ"ד. בנוסף השר נדרש להורות על שר החינוך לפרסם ברבים, האם הונחה בפני הוועדה התשתית הראייתית המלאה בעינינו של הרב יוסף.

העתירה המלאה


להורדת הקובץ

האיום של הראשון לציון: "אם יכריחו להתגייס - נעזוב לחו"ל"

כזכור, בתיעוד משיעורו השבועי של הרב יצחק נוסף, יצא הראשון לציון במסר חריף נגד גיוס החרדים לצבא ואיים בהגירה לחו"ל במקרה של חובת גיוס: "יש בחורים שהולכים למילואים, לא כולם זכו ללמוד תורה, להיות אברכים שפטורים מהצבא. שבט לוי פטור מהצבא - לא לוקחים אותם בשום פנים ואופן. יהיה מה שיהיה, אם יכריחו אותנו ללכת לצבא נקנה כרטיסים וניסע כולנו לחוץ לארץ".

"בלי התורה ובלי הישיבות לא הייתה שום הצלחה לצבא"

בהמשך, הראשון לציון הזהיר כי ללא בני הישיבות הצבא היה כושל בפעולתו. "הם צריכים להבין את זה, כל החילונים האלו שלא מבינים, הם צריכים להבין שבלי התורה ובלי הישיבות לא הייתה שום הצלחה לצבא" אמר הרב יצחק יוסף, והוסיף: מה שמצליחים הצבא היא רק בזכות בני התורה. כל אחד צריך לומר את זה בגאווה, 'כן, אנחנו עוסקים בתורה והיא שמגנה עלינו'".