בחירות לרבנות הראשית

בלעדי אחיו של הרב הראשי ורב עיר: אלו הרבנים ששוקלים להתמודד בבחירות לרבנות הראשית

לצד המועמד של סמוטריץ' הרב מאיר כהנא, ישנם רבנים נוספים ששוקלים להתמודד על תפקיד הרב הראשי האשכנזי, בן למשפחת לאו ורב של עיר במרכז | כל הפרטים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 18/04/24 10:43 י בניסן התשפד

אחיו של הרב הראשי ורב עיר: אלו הרבנים ששוקלים להתמודד בבחירות לרבנות הראשית
צילום: Flash90

הבחירות לרבנות הראשית מתקרבות, והקרבות מתחת לפני השטח על תפקיד הרב הראשי האשכנזי מתחממים. לצד מועמדותו של הרב מאיר כהנא, שנבחר על ידי ועדת הרבנים בראשות הרב אריאל למועמד הציונות הדתית לתפקיד הרב הראשי, ישנם שני רבנים שלא התמודדו בוועדה ושוקלים להגיש מועמדות לבחירות שיתקיימו במהלך חודש יוני.

רב העיר נתניה ובנו של הרב הראשי לשעבר

הרבנים הם הרב משה חיים לאו, אחיו של הרב הראשי המכהן ובנו של הרב הראשי לשעבר ישראל הרב מאיר לאו. והרב קלמן בר שמכהן כרב הראשי של העיר נתניה ומזוהה עם המגזר הדתי לאומי. שני הרבנים אישרו בשיחה עם "חדשות כיפה" כי הם שוקלים להתמודד. מה שיכול להביא לבחירתם היא תמיכה אפשרית של מפלגת יהדות התורה בהם ולא ברב מאיר כהנא.

הרב קלמן בר

הרב קלמן בר צילום: Yaakov Naumi,Flash90

בנוסף, מי שנערך להתמודד הוא הרב מיכה הלוי, בסביבתו אומרים ל"חדשות כיפה" הרב אכן קיבל פניות מעשרות רבות של רבני ערים ואישי ציבור בגוף הבוחר ובוועדה בבקשה שיתמודד ויביא לבחירת רב ראשי ציוני. הרב יבחן את המצב במידה והנושא יהיה רלוונטי כשיעמוד על הפרק.

בשבוע שאחרי פסח תבחר הממשלה והכנסת את נציגיה לגוף הבוחר, במקביל, אחרי החג תחל ההיערכות במשרד הדתות לבחירות ותוקם ועדת בחירות שתשלח זימון ל-150 חברי הגוף הבוחר שיכריעו מי יהיו הרבנים הראשיים החדשים.