"לא נעים לראות איך מכינים נקניקיות": איילת שקד מגיבה לסערת ההקלטות

לאחר שנחשפו ההקלטות בין שרת המשפטים לשעבר איילת שקד ליושב ראש לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נווה, שקד מגיבה לראשונה. "נכנסתי למשרד המשפטים ביראת קודש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/04/24 09:04 י בניסן התשפד

"לא נעים לראות איך מכינים נקניקיות":  איילת שקד מגיבה לסערת ההקלטות
איילת שקד, צילום: Avshalom Sassoni,Flash90

לאחר שנחשפו ההקלטות בין שרת המשפטים לשעבר איילת שקד ליושב ראש לשכת עורכי הדין אפי נווה, שקד מגיבה לראשונה ואומרת: "נכנסתי למשרד המשפטים ביראת קודש. בה בעת, קיבלתי החלטה שאני לא אהיה שרה חסרת יכולת ביצועית וחסרת השפעה. התיישבתי בלשכה חדורת מטרה לממש את המדיניות עליה התחייבתי - מערכת משפט שמרנית יותר ומגוונת יותר ולשם כך יצרתי שותפות עם לשכת עורכי הדין".

איילת שקד

איילת שקד, צילום: פלאש 90

שקד: "ידעתי להיאבק על נושאים עקרוניים"

"מה שהשתנה בלילה הזה", טענה שרת המשפטים לשעבר, "היה מארג יחסי הכוחות בקרב חברי הוועדה לבחירת שופטים. אם עד אז נציגי הלשכה היו בברית עמוקה עם שופטי בית המשפט העליון ויחד זכו לרוב, כעת נבחרי הציבור בהנהגתי זכו לרוב ולראשונה ליכולת לממש מדיניות".

"לא נעים לראות הכנת נקניקיות": איילת שקד מגיבה לסערת ההקלטות

לדברי שקד, "זה לא נעים לראות איך מכינים נקניקיות. זה ודאי לא נעים לשמוע הקלטות אישיות על ניהול מהלכים פוליטייים ומינויים. בכל תחום. לא נעים, אבל כך הדברים עובדים. ומי שלא יכול לעמוד בחום, שלא יכנס למטבח, שכל אחד יחשוב עם עצמו על שיחות אישיות שהוא מנהל ואיך הן נשמעות אם היו מפורסמות".

מרים נאור

מרים נאור, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

מרים נאור שיבחה את ההחלטה

בעניין השופט אורנשטיין, שקד אמרה כי נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור ז"ל, מערכת המשפט ולשכת עורכי הדין הפעילו לחצים למנות דווקא את אורנשטיין. "כשבחרתי את השופט אורנשטיין אמרה לי הנשיאה נאור ז"ל - "כל הכבוד, עשית את הדבר הנכון". ואכן, חל מהפך ניהולי בבית המשפט, מהפך שזכה לתשבחות מקיר לקיר. קל להכפיש, קל לטנף וקל לשקר. קשה להבין מציאות מורכבת" אמרה.