מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

גורמים אמריקאים: "ישראל לא צפויה לתקוף את איראן לפני פסח"

"לא סביר שישראל תבצע תקיפה באיראן עד אחרי חג הפסח" מסרו אותם גורמים לרשת ABC. עוד דווח כי ישראל תכננה השבוע שתי פעולות תגמול, אך ביטלה אותן. הכוננות באיראן - גבוהה

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/04/24 07:26 י בניסן התשפד

גורמים אמריקאים: "ישראל לא צפויה לתקוף את איראן לפני פסח"
חיילים איראניים, צילום: saeediex,Shutterstock

מתיחות גבוהה באיראן - סבלנות בישראל: גורמים אמריקאים מסרו לרשת ABC כי ישראל לא צפויה להגיב על מתקפת הטילים של איראן עד אחרי חג הפסח, שיחול ביום שני הקרוב. על פי הדיווחים, איראן נמצאת בכוננות גבוהה, כשבכירים נמצאים בבתים בטוחים או מתחת לאדמה. כך לפי רשת ABC.

חיזבאללה הוריד את כוננות הספיגה

כזכור, אמש התפרסם דיווח בוול סטריט ג'ורנל לפיו חיזבאללה היה בכוננות ספיגה גבוהה במהלך המתקפה של איראן, ונערך לאפשרות שישראל תפגע בו בלבנון בתגובה, אך כעת נודע כי בימים האחרונים הוריד חיזבאללה את הכוננות הזו. כך לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל.

חיזבאללה

חיזבאללה, צילום: crop media,Shutterstock

התגובה הישראלית הייתה אפשרית מיד לאחר המתקפה האיראנית

עוד דווח, כי גורם המעורה בפרטי המבצעים של חיזבאללה עדכן כי איראן המליצה לחיזבאללה לנקוט אמצעי זהירות בסוריה, מחשש שישראל תנסה לפגוע גם שם ביעדים איראניים ופרו-איראניים. לפי דיווח של רועי שרון ב"כאן חדשות", גורם ישראלי אמר כי התגובה הישראלית שאושרה מראש והייתה אפשרית מיד לאחר המתקפה האיראנית, הפכה לאירוע מורכב בזירה המדינית, זאת בשל החלטת נתניהו להמתין לשיחה עם ביידן. לאור זאת, נמסר בדיווח כי ישראל אכן צפויה להגיב למתקפת איראן, אך מסתמן שהתגובה תהיה שונה, ולמעשה חלשה יותר. כך לפי רועי שרון.