מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בקטאר פסימיים: "בוחנים מחדש את תפקידנו כמתווכים בין ישראל לחמאס"

ראש ממשלת קטאר מוחמד א-ת'אני אמר כי המשא ומתן בנוגע לעסקת חטופים לוקח הרבה זמן. לדבריו, בשל כך, קטאר בוחנת את תפקידה מחדש כמתווכת לעסקה בין חמאס לישראל | השר ברקת: "על העולם להכריז על קטאר כמדינת טרור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/04/24 22:33 ט בניסן התשפד

בקטאר פסימיים: "בוחנים מחדש את תפקידנו כמתווכים בין ישראל לחמאס"
סינוואר ונתניהו, משא ומתן בתיווך קטאר, צילום: קובי גדעון /לע"מ, פלאש 90. עבד רחים חטיב

ראש ממשלת קטאר מוחמד א-ת'אני הביע היום (ד') פסימיות במסיבת עיתונאים לגבי היתכנות עסקת חטופים. בתוך כך, אמר כי המשא ומתן בנוגע לעסקת חטופים לוקח הרבה זמן וחילופי הדעות במהלך המשא ומתן היו רחבים. עוד הוסיף, כי קטאר בוחנת את תפקידה מחדש כמתווכת לעסקה בין חמאס לישראל.

הפגנה בעד שחרור החטופים

הפגנה בעד שחרור החטופים, צילום: Miriam Alster,Flash90

ראש ממשלת קטאר: "ראינו שנעשה עוול למתווכים תוך כדי ניצול אינטרסים פוליטיים"

לדבריו: "התפקיד של המתווכים הוא תפקיד מוגבל. הם לא יכולים לקדם דברים שהצדדים עצמם לא מעוניינים בהם. לצערי, ראינו שנעשה עוול למתווכים תוך כדי ניצול אינטרסים פוליטיים". כזכור, דבריו נאמרים על רקע דיווחים חוזרים ונשנים על משא ומתן ארוך עם החמאס לגבי מימוש עסקת חטופים.

ניר ברקת: "על העולם להכריז על קטאר כמדינת טרור"

השר ניר ברקת הגיב על דברי ראש ממשלת קטאר: "קטאר בלחץ מכך שפרצופה האמיתי כמדינה מסוכנת ותומכת טרור נחשף לעיני העולם. קטאר מממנת את חמאס ונותנת מקלט מדיני לראשי ארגון הטרור בשטחה, לכן אין פלא שהיא שותפה להכשלת המגעים לשחרור החטופים ולהאשמת ישראל. מצד שני, קטאר משקיעה מיליארדים בלקנות דעת קהל בארה"ב ולהפיץ את דיבתה של ישראל במסווה של מדינה ניטרלית. מדובר בזאב בעור של כבש. על העולם להכריז על קטאר כמדינת טרור ולבודד אותה - בדיוק כמו איראן".