מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

פה אחד: אושרה תכנית על סך מיליארדי שקלים למען שיקום העוטף

הממשלה אישרה את התכנית האסטרטגית - "תכנית החומש" של מנהלת תקומה, אשר תביא לשיקום, חיזוק ופיתוח אזור עוטף עזה שנפגע אנושות במהלך טבח ה-7 באוקטובר

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/04/24 16:57 ט בניסן התשפד | עודכן בתאריך 17/04/24 18:03

פה אחד: אושרה תכנית על סך מיליארדי שקלים למען שיקום העוטף
ההרס בבארי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כחצי שנה לאחר הטבח האיום ביישובי עוטף עזה, הממשלה אישרה פה אחד היום (ד') את "תכנית החומש" של מנהלת תקומה, וזאת בהיקף של 19 מיליארד שקלים ל-5 שנים. מטרתה היא להביא לחידוש ופיתוח חבל הארץ הזה ולצמיחה דמוגרפית משמעותית.

כפר עזה אחרי המתקפה

כפר עזה אחרי המתקפה, צילום: Edi Israel/Flash90

חיזוק למכללת ספיר והקמת מרכז ספורט הישגי

התכנית מפורטת ובתוכה בין היתר יינתן חיזוק למכללת ספיר, יוקם מרכז חוסן בין לאומי, יוקם מערך אג-טק אזורי, יוקם מרכז הספורט ההישגי "וינגייט דרום", ותפותח תכנית להנגשת האזור באמצעות תחבורה ציבורית לחלקים נוספים בארץ.

נציין כי 14 מיליארד שקלים מתוך התקציב אושרו לשיקום החבל לאורך 5 שנים 2023-2028 ופיתוח לשנת 2024. 5 מיליארד שקלים הנותרים, שוריינו לטובת פיתוח חבל התקומה בין השנים 2025-2028, ואת הפירוט לגביהם הממשלה תאשר בהחלטה נוספת בשנת 2024.

נתניהו במנהלת תקומה

נתניהו במנהלת תקומה, צילום: חיים צח/לע"מ

נתניהו: "מחבלי החמאס ביקשו לעקור אותנו, אך אנחנו נעקור אותם"

ראש הממשלה נתניהו ברך על אישור התכנית ואמר: "נשקיע בדיור, בתשתיות, בחינוך, בתעסוקה, ברפואה ועוד. מחבלי החמאס ביקשו לעקור אותנו, אך אנחנו נעקור אותם ונעמיק שורש. נבנה את ארץ ישראל ונשמור על המדינה שלנו".

ראש מועצת אשכול: "לקהילות שעברו את האסון הגדול ביותר שידעה המדינה, מגיע יותר"

גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול, הגיב לאישור התכנית וטען כי יש בתכנית חוסרים משמעותיים אל מול הצרכים הרבים של יישובי המועצה כמוקד האסון. "ציפיותינו לשיקום הולם אל מול עוצמת הפגיעה ובהתייחסות לכלל יישובי המועצה לא נענו כאשר המענה הניתן לאשכול הוא חלקי, ולא בכל התחומים כמתבקש בשיקום. העיכוב בשיפוץ הישובים, חדרי הטיפול שמימונם הופסק והקטנת כיתות הלימוד הנדרשת אינם חלק מהתוכנית. המבחן האמיתי של התוכנית יהיה יכולת הביצוע והיישום שלה בפועל. לקהילות שעברו את האסון הגדול ביותר שידעה המדינה, מגיע יותר".