"כל מי שיכול שיגיע": הרב אבינר והרב סתיו חתמו על מכתב לציבור

לקראת עצרת החטופים, שורה של רבנים מכל קצוות הקשת הדתית לאומית, ביניהם הרב דוד סתיו והרב שלמה אבינר, חתמו על מכתב הקורא לציבור להגיע בהמוניו. "אנחנו עם אחד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/04/24 12:44 ט בניסן התשפד

"כל מי שיכול שיגיע": הרב אבינר והרב סתיו חתמו על מכתב לציבור
תמונות החטופים, צילום: Miriam Alster,Flash90

ביום חמישי הקרוב תתקיים עצרת למען השבת החטופים והצלחת הלוחמים, ושורה של רבנים מכל קצוות הקשת הדתית לאומית, ביניהם הרב דוד סתיו והרב שלמה אבינר, חתמו על מכתב הקורא לציבור להגיע בהמוניו. "בחג הפסח נהיינו לעם", נכתב, "זכינו להיות בני חורין".

"אחד ההבדלים שבין העבד ובן החורין הוא, שהעבד חושב רק על עצמו, חושב כיצד לשרוד. בן החורין, המלא בעוצמה ובכוח, מתנער מן הפרטיות שלו, וחושב על אחרים, כיצד יוכל לעזור להם (ע"פ הרב סולובייצ'יק). המחשבה על אחרים – מחשבת חירות היא. החטופים אינם גורם מפלג אלא מאחד. חטופים, חיילים, פצועים. כל אלו מזכירים לנו שאנחנו עם אחד".

הפגנה בעד שחרור החטופים

הפגנה בעד שחרור החטופים, צילום: Miriam Alster,Flash90

"כל מי שיכול שיגיע"

"השתתפות בעצרת זו חשובה ביותר", קראו הרבנים במכתב, "כל מי שיכול, יגיע לעצרת, יוסיף עוד אחדות בעם ישראל, יחזק את משפחות החטופים ויחזק את הלוחמים. מתוך אחדות ואהבה, מתוך ערבות הדדית ומחשבה על כולם – חטופים, חיילים ופצועים וכל אחד ואחת מעם ישראל, נזכה בע"ה לנסים גדולים, להשבת החטופים לניצחון במלחמה ולהרמת קרן ישראל, ובעזרת ה' יחד ננצח.

הרבנים שחתמו על המכתב הם: הרב שלמה אבינר, הרב דוד סתיו, הרב חיים גנץ, הרב תמיר גרנות, הרב רפי פרץ, הרב שמואל מורנו הרב דוד טורנר, הרב אברהם גיסר והרב יוסף צבי רימון