מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

חוות דעת ביטחוניות: למה ערוץ אל גז'ירה עדיין פועל למרות החוק?

צה"ל והצנזורה הצבאית מתעכבות בשליחת חוות הדעת הביטחוניות על סגירת ערוץ אל ג'זירה ובכך דוחים את סגירתה, בהתאם לחוק שעבר בכנסת. השב"כ והמוסד שלחו את חוות דעתם

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/04/24 08:25 ט בניסן התשפד

חוות דעת ביטחוניות: למה ערוץ אל גז'ירה עדיין פועל למרות החוק?
משרדי אל ג'זירה, צילום: Robson90,Shutterstock

עם העברת חוק "אל ג'זירה" לסגירת ערוץ שידורים זר הפוגע בביטחון ישראל, פורסם ב"חדשות כאן" כי על מנת ליישם את החוק נדרשות חוות דעת ביטחוניות המאפשרות לקבינט לסגור את הערוץ. שירות הביטחון הכללי והמוסד כבר שלחו את דעתם, אך צה"ל, בנוסף לצנזורה הצבאית עדיין מתעכב בכך, משמע שהערוץ עדיין פועל במתכונתו. כך לפי העיתונאי אבישי גרינצייג.

לחוק מספר הגבלות ממילא

כזכור, לפי סעיפי החוק שעבר את אישור הכנסת, החוק לא יחול על שידורים שיבוצעו מטלפונים סלולריים, אשר כיום מהווים תחלופה מספקת למצלמה עם מעטפת טכנית מספקת כגון חצובה ומיקרופון. בנוסף, החוק יחול על ספקיות טלוויזיה ישראליות בלבד כך שספקיות זרות יוכלו להמשיך לשדר כרגיל את שידורי הערוץ גם בישראל וכך גם אתרי האינטרנט.

אל ג

אל ג'זירה בקטאר צילום: EQRoy,Shutterstock

תוקפו של החוק הוגבל מראש

תוקפו של החוק הוגבל מראש לארבעה חודשים בלבד או לסיום המלחמה לפי המוקדם מביניהם. משמעות החוק לפי סעיפיו הנוכחיים מגבילה אותו בעיקר לאוכלוסייה הישראלית. תושבי הרשות הפלסטינית וכך גם תושביה הערביים של ישראל אשר צורכים את שירותי הטלוויזיה מספקיות זרות יוכלו להמשיך לצפות בערוץ המסית באין מפריע - גם אם ייושם החוק.