צפו כתב פוסט ויצא לדרך: כך סוכל פיגוע קטלני בירושלים

כך סוכל פיגוע בעיר העתיקה בירושלים: מחבל בן 17 תכנן לבצע פיגוע דקירה, עורר את חשדם של לוחמי מג"ב ירושלים ונעצר על ידם בטרם מימש את זממו. בחקירתו, חשפה המשטרה את תמיכתו בחמאס

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/04/24 08:04 ט בניסן התשפד

כתב פוסט ויצא לדרך: כך סוכל פיגוע קטלני בירושלים
המחבל, צילום: דוברות המשטרה, צילום מסך

בצהריי השבת האחרונה, במהלך פעילות לוחמי מג"ב ירושלים באזור שער שכם בעיר העתיקה, הבחינו הלוחמים במחבל בן 17, פלסטיני תושב ביר זית, שעורר את חשדם בעקבות התנהלותו המחשידה. בחיפוש שערכו הלוחמים על גופו, נתפסה סכין גדולה מוסלקת, כשהיא מודבקת בסרט דביק על גופו.

המחבל התכוון לבצע פיגוע אחרי התפילה

המחבל שנעצר על ידי לוחמי מג"ב, הועבר לחקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים מתוכה עלה כי, המחבל הצעיר תומך ארגון הטרור חמאס, התכוון ותכנן לבצע פיגוע דקירה אחרי תפילות "לילת אל-קדר" בהר הבית, במהלך אותו יום שבת.

לצורך כך, הדביק לגופו סכין עם סרט דביק שקנה במכולת בכפר בו מתגורר כדי שלא תיפול ולא תזוהה. בטרם ניסה לבצע את הפיגוע על רקע המלחמה בעזה לדבריו, העלה ברשת החברתית פרסום שבו כתב: "הדבר החשוב הוא שאסיים את חיי בשביעות רצון, כי אין סיפוק מלבד גן העדן".

כך סוכל הפיגוע צילום: דוברות המשטרה

יצא מביתו ביו"ש ביום לפני תפיסתו

במסגרת החקירה, התחקו חוקרי ימ"ר ירושלים אחר מסלול תנועתו של המחבל שיצא מביתו באיזור יהודה ושומרון יום קודם שנתפס, לאחר שלקח עמו סכין אותה הדביק לגופו על מנת שלא יתפס. כמו כן, נודע במסגרת חקירתו כי התכוון לדקור שוטר, חייל או אדם יהודי בעל חזות חרדית, תוך שתכנן לדקור את מי מאלה באזור הצוואר.

הסכין שהשתמש בה המחבל

הסכין שהשתמש בה המחבל צילום: דוברות המשטרה

למחרת היום, יצא המחבל מתפילה בהר הבית, צעד בסמטאות העיר העתיקה והגיע לאזור שער שכם, שם הוחשד כאמור על ידי לוחמי מג"ב ירושלים ובזכות ערנותם, נעצר.